۱۴ دستگاه ترانسفورماتور در مرز خسروی نصب شده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از پوشش کامل برق تمام زیرساخت های ارائه خدمت به زوار اربعین در مرز خسروی خبر داد و گفت: به این منظور ۱۴ دستگاه ترانسفورماتور در راستای برق‌رسانی تمام عیار به ارگان ها برای خدمت دهی بهتر به زوار اربعین در مرز خسروی تا منذریه عراق نصب شده است.

به گزراش یاقوت نیوز؛ «محمد مرادی» افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تاکنون ۱۱۶ میلیارد ریال پروژه در قالب روشنایی معابر، اصلاح و بهینه سازی شبکه ،احداث شبکه فشار ضعیف در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین اجرایی کرده است.

وی توضیح داد: در این راستا ۱۴ دستگاه ترانسفورماتور هوایی جهت برق رسانی به قرارگاه های اربعین استانداری، وزارت نیرو، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، اورژانس و بیمارستان ،بیمارستان های صحرایی ارتش و سپاه_اصلاح و تقویت پنج کیلومتر شبکه فشارضعیف هوایی_برق رسانی به پایگاه های جاده ای هلال احمر و اورژانس در طول مسیر در محدوده شهرستان قصر شیرین تا خسروی نصب شده است.

وی همچنین به روشنایی معابر شهرستان قصرشیرین تا منذریه کشور عراق، تامین روشنایی ۲۲ موکب قصرشیرین و سایر شهرستان های استان، استقرار سه دستگاه پست سیار جهت تقویت سیستم سرمایشی پایانه خسروی و همچنین استقرار ۲ دستگاه دیزل ژنراتور اضطراری در پایانه مرزی خسروی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص خدمات این شرکت به زوار اربعین؛ احداث چهار کیلومتر و ۴۰۰ متر شبکه فشار ضعیف هوایی، احداث ۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه روشنایی معابر بلواری در شهرستان قصر شیرین، ۱۵ کیلومتر کابل مشترکان در مقاطع مختلف استان جهت برق رسانی به موکب های احداثی- تعمیر و سرویس روشنایی معابر مسیر های تردد زائرین اربعین در سطح استان عنوان کرد.

مرادی در پایان هدف از اجرای این طرح و پروژه ها را ارائه خدمت به موکب داران اربعین حسینی اعلام کرد و گفت: امیدواریم با تلاش جمعی بستر مناسب برای تسهیل در تردد و ایمنی زائران فراهم شود و این شرکت در راستای خدمت‌رسانی به زائران، زیرساخت‌های لازم را در بخش برق از ورودی استان تا گذرگاه مرزی خسروی تکمیل کرده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته ی مسوولان با توجه به توسعه زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی – منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

کد خبر: 80329

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0