27 اسفند 1402 - 1:15 ب.ظ

توصیه نوروزی پلیس برای جلوگیری از سرقت منازل؛

چه کنیم تا در نوروز خانه‌ها طعمه سارقان نشود؟

یاقوت نیوز- ایام نوروز و تعطیلات که با سفرهای جمعی و خالی شدن خانه‌ها همزمان می‌شود، فرصت را برای فعالیت سارقان منازل فراهم می‌سازد. برای جلوگیری از این موضوع، پلیس برای پیشگیری از سرقت یا کاهش این خسارت‌ها توصیه‌هایی دارد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ روزهای مسافرت دسته جمعی به خصوص اعیاد در هر کشور و دیاری بهترین فرصت برای سارقان است. سفرهای دسته جمعی چه به صورت خانوادگی و چه به صورت اجتماعی و خالی شدن منازل از ساکنان، فرصتی مغتنمی را برای دزدان منازل ایجاد می کند که در آسوده خاطری به بزهکاری بپردازند.

نوروز به عنوان بزرگ‌ترین جشن مردم ایران زمین از دیرباز فرصتی برای گشت و گذار و مسافرت بوده و همین مسئله تکاپوی سارقان را برای انجام سرقت بیشتر می‌کند. تعطیلات تقریباً ۲ هفته‌ای جشن نوروز باستانی و خالی ماندن خانه ها و منازل مسکونی ناشی از مسافرت همان فرصت سوداگران دستبرد به اموال مردم است.

بنابراین لازم است شهروندان در این ایام برخی نکات ایمنی را برای جلوگیری از کامیابی سارقان و یا حداقل کاهش آسیب و خسارت مالی انجام دهند.

سرهنگ محمد شریفی رییس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا در این باره گفت و گو کرده و ضمن توصیه درباره روش های پیشگیرانه سرقت از مردم خواست تا هشدارهای پلیس را در ایام نوروز در مورد جرایم جدی بگیرند.

کد خبر: 89339

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0