10 خرداد 1401 - 5:00 ب.ظ

چمخاله، ساحلی اروپایی در گیلان

سالانه گردشگران زیادی برای تفریح به شمال ایران سفر می‌کنند تا بتوانند در کنار ساحل دریای خزر و جنگل های هیرکانی، آرامش خاطر را به دست آورند و خستگی مدتی کار و تلاش را از تن بیرون کنند.

 

سالانه گردشگران زیادی برای تفریح به شمال ایران سفر می‌کنند تا بتوانند در کنار ساحل دریای خزر و جنگل های هیرکانی، آرامش خاطر را به دست آورند و خستگی مدتی کار و تلاش را از تن بیرون کنند. در این میان ساحل چمخاله را می‌توان یکی از بهترین و مجهزترین ساحل‌های کشور معرفی کرد که سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر کشور است.

فاصله چمخاله تا مرکز لنگرود، 10 کیلومتر است. چمخاله دارای زمین‌های بسیار زیادی بوده که باعث شده کشاورزی رونق خاصی داشته باشد. همچنین فاصله نزدیک به دریا و وجود یک رود بسیار بزرگ با عمق شش متر توانسته جذابیت این شهر تاریخی را برای گردشگران و مسافران، دوچندان کند. جالب است بدانید، شهر چمخاله را به عنوان دومین قطب توریستی و گردشگری استان گیلان، آن هم پس از بندر انزلی می‌شناسند و حتی توسط وزارت کشور در سال 1390 به عنوان بهترین ساحل استان گیلان هم شناخته شد. البته شهر چاف و چمخاله در سال 1388 توانست از لنگرود مستقل شود و شهرداری مرکزی خود را داشته باشد؛ این مسئله توانست باعث توسعه سریع‌تر این شهر ساحلی شود. لنگرود، لاهیجان و رودسر را می‌توان نزدیک‌ترین شهرستان‌ها به شهر چاف و چمخاله معرفی کرد که هر کدام دارای جاذبه‌های خاص و شگفت‌انگیز خود هستند.

در ادامه و در بیان زیبایی های این ساحل زیبا باید گفت. یکی از سرگرمی‌هایی که می‌توانید در ساحل چمخاله داشته باشید عکاسی است، پس فراموش نکنید دوربین عکاسی و یک همراه باحوصله با خود به همراه داشته باشید. تونل‌هایی از قلب به رنگ قرمز در ساحل چمخاله به صورت متوالی نصب شده است که زوج‌های جوان می‌توانند از آن برای ثبت تصاویر رویایی در کنار دریا، استفاده کنند. همین جاذبه جالب این ساحل باعث شده به مکانی برای ثبت تصاویر لحظات فوق‌العاده عروس و دامادهایی تبدیل شود که قصد دارند شروع زندگی مشترک خود را جشن بگیرند. البته اگر سال‌ها هم از ازدواج‌تان گذشته است، باز هم می‌توانید پایداری عشق‌تان را در این مکان رمانتیک جشن بگیرید. قدم زدن در ساحل چمخاله و شنیدن صدای خرد شدن صدف‌های سفید رنگ در زیر پاها، تجربه یک حس دست نیافتنی را به شما هدیه خواهد داد که شاید در هیچ مکانی نتوانید این حس آرامش را تجربه کنید.

  • بهترین زمان سفر به چمخاله

زمان سفر به چمخاله را می‌توانیم از دو جهت آب‌و‌هوا و خلوت بودن مورد بررسی قرار دهیم. اگر از آن دسته افرادی هستید که آب‌وهوا را به شلوغ یا خلوت بودن مقصدتان در سفر، ترجیح می‌دهید، باید بگوییم فصل بهار و تابستان به عنوان بهترین زمان سفر به چمخاله و گشت و گذار در طبیعت و ساحل زیبای آن است. اما از آن جایی که شهرهای شمالی در این دو فصل مملو از گردشگران و مسافران از سراسر کشور هستند، بنابراین اوایل فصل پاییز را می‌توان به عنوان بهترین زمان سفر به چمخاله از نظر خلوت بودن، دانست. البته همچنان می‌توان گفت سفر به چمخاله در تابستان بسیار لذت‌بخش است.

  • مسیر دسترسی به چمخاله

شما می‌توانید برای سفر کردن به این ساحل وارد شهر رشت شوید و 50 کیلومتر به سمت استان مازندران حرکت کنید تا به لنگرود برسید. در صورتی که قصد دارید از سمت استان مازندران به چمخاله سفر کنید، کافیست از شهر چابکسر مسافت 50 کیلومتر را طی کنید و به لنگرود برسید. در ادامه مسیر 10 کیلومتری لنگرود به چمخاله را طی کرده و با ساحل زیبای چمخاله مواجه شوید.

 

کد خبر: 70232

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0