25 مهر 1402 - 8:00 ب.ظ

پویش اهدای خون ورزشکاران در سراسر کشور برگزار می‌شود

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون از برگزاری پویش اهدای خون ورزشکاران در سراسر کشور همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش از ۲۶ مهر تا ۲ آبان ماه خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ ‌از سازمان انتقال خون، دکتر فردین بلوچی؛ با اشاره به روحیه تعهد و مسوولیت پذیری جامعه ورزش، تاکیدکرد: ورزشکاران به دلیل انتخاب سبک زندگی حرفه ای سالم و توأم با خود مراقبتی، یکی از گروههای هدف جامعه هستند که در امر اهدای خون می توانند به یاری و کمک بیماران بیایند.

وی افزود: یکی از پویش های اهدای خون در طول سال که از اهمیت زیادی برخوردار است، پویش اهدای خون ورزشکاران در بازه زمانی ۲۶ مهر تا ۲ آبان است و امیدواریم ورزشکاران، مربیان، قهرمانان و پهلوانان در این ایام همچون همیشه حمایت خود را از نیازمندان به خون نشان داده برای پیوستن به پویش به مراکز اهدای خون در سراسر کشور مراجعه کنند.

بلوچی با دعوت از فدراسیون ها، انجمن ها، باشگاه ها و گروه های ورزشی برای پیوستن به جمع اهداکنندگان خون، گفت: نیاز بیماران به خون و فرآورده های خونی، یک نیاز روزانه و همیشگی است و امیدواریم این پویش بهانه ای شود تا ورزشکاران به صورت مستمر و منظم در طول سال به این کار انسان دوستانه و نجات بخش اقدام کنند.

وی تاکید کرد: آقایان سالی ۴ بار و خانم ها، سالی ۳ بار می توانند خون خود را برای نجات جان بیماران اهدا کنند.

 

در حال اهدای خون درایران به صورت کاملا داوطلبانه انجام می شود و شاخص اهدای خون در ایران در حال حاضر براساس آمار اهدای خون در سال گذشته(۱۴۰۱) ۲۶ نفر به ازای یک هزار نفر جمعیت کشور است و از این لحاظ ایران دارای موقعیت خوبی در بین دیگر کشورها است.

بارزترین مثال برای موقعیت هایی که در آن نیاز مبرم به خون پیدا می شود، عبارت از زمان بروز حوادث و سوانح گوناگون نظیر تصادفات رانندگی، سوختگی ها و اعمال جراحی است.

همچنین زنان باردار در حین زایمان، نوزادان و به خصوص نوزادان نارسی که به زردی دچار می شوند، نیازمند خون هستند و از طرفی بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند هم از مصرف کنندگان خون و فرآورده های خون هستند.

بسیاری از بیماران دیگر مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز ناگزیرند برای بهره مندی از یک زندگی به نسبت طبیعی برای تمام عمر به شکل منظم خون یا فرآورده های خون دریافت کنند.

کد خبر: 82871

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0