10 آبان 1402 - 1:00 ب.ظ

پذیرش دانشجوی دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی از بهمن امسال

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران از پذیرش دانشجوی دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهمن امسال خبر داد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ ‌احمد مؤذن زاده روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری سی و چهارمین کنگره سالانه فیزیوتراپی ایران در جمع خبرنگاران افزود: فیزیوتراپیست‌های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از طریق برگزاری آزمونی که توسط انجمن فیزیوتراپی برگزار می‌شود، می‌توانند در مقطع دکتری حرفه‌ای از بهمن امسال شرکت کنند و بعد از سه سال دیگر، این آزمون از طریق کنکور سراسری برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: اکنون سه هزار فیزیوتراپیست در کشور فعالیت دارند و مقطع دکتری حرفه‌ای می تواند به سطح دانش و توانمندی این حرفه منجر شود.

پذیرش دانشجوی دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی از بهمن امسال

افزایش مشکلات گردنی بر اثر استفاده طولانی مدت از تلفن همراه

مؤذن زاده با اشاره به افزایش مشکلات گردنی بر استفاده طولانی مدت از تلفن همراه، گفت: این موضوع عارضه‌های مخربی مثل مشکلات دیسکی را به دنبال دارد که باید در این زمینه به ارائه برنامه‌های آموزشی برای جامعه بپردازیم.

استفاده طولانی مدت از تلفن همراه، عارضه‌های مخربی مثل مشکلات دیسکی را به دنبال دارد

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران یادآور شد: عوارض بیماری کرونا همچنان ادامه دارد و باید آموزش‌ها از دوره کودکی آغاز شود تا کمتر شاهد مشکلات اسکلتی باشیم و یک راه حل برای کاهش دردهای مزمن، تحرک کافی و پیاده‌روی روزانه است.

مؤذن زاده با بیان اینکه پوشش بیمه ای در خدمات پایه فیزیوتراپی نسبتا خوب و برای بیمه تخصصی مناسب نیست، گفت: اکنون نیمی از هزینه خدمات فیزیوتراپی توسط مردم پرداخت می‌شود که این میزان باید در حدود ۳۰ درصد باشد و سطح پوشش بیمه‌های پایه و تکمیلی برای رفاه حال مردم افزایش یابد.

کد خبر: 83553

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0