7 شهریور 1402 - 2:00 ب.ظ

وعده اجرای ۴۰۸ کیلومتر فیبر نوری در چهارمحال و بختیاری

مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری سه شنبه هفتم شهریور  در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، روند فعالیت ها و عملکرد این سازمان را به اطلاع خبرنگاران رساند و به سوالات آنان پاسخ داد . وی  ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان را  ۲۷.۲۲ درصد اعلام نمود   ودلیل کم بودن این آمار  را تمایل مردم به استفاده از تلفن همراه دانست . و بیان داشت : از ۹۸۱ روستای چهارمحال و بختیاری ۵۷۵ روستا بیش از ۲۰ خانوار دارند و در حال حاضر ۷۹۷ روستا از خدمات تلفن ثابت بهره‌مند می باشند .

یاقوت نیوز؛مهوش نوری زاده-استان چهار محال و بختیاری

مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری سه شنبه هفتم شهریور  در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، روند فعالیت ها و عملکرد این سازمان را به اطلاع خبرنگاران رساند و به سوالات آنان پاسخ داد . وی  ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان را  ۲۷.۲۲ درصد اعلام نمود   ودلیل کم بودن این آمار  را تمایل مردم به استفاده از تلفن همراه دانست . و بیان داشت : از ۹۸۱ روستای چهارمحال و بختیاری ۵۷۵ روستا بیش از ۲۰ خانوار دارند و در حال حاضر ۷۹۷ روستا از خدمات تلفن ثابت بهره‌مند می باشند .

وی  با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اپراتور تلفن همراه اول در استان ۱۲۷ درصد است، گفت : در جاده‌های استان پوشش تلفن همراه برعهده این اداره‌کل می باشد  که در حال حاضر یک هزار و ۳۰۲ کیلومتر مجهز به پوشش همراه اول نسل ۲، ۹۱۶ کیلومتر نسل ۳ و ۴۳۶ کیلومتر مجهز به نسل ۴ هستند.وی همچنین بیان داشت : پوشش جمعیت اپراتور همراه اول در چهارمحال و بختیاری به ترتیب ۹۶ درصد نسل دوم ، ۸۴ درصد نسل سوم  و ۷۸ درصد نسل چهارم  می باشد .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه  برای پوشش اپراتور همراه اول یک هزار و ۷۹ آنتن سکتور بر روی دکل‌های BTS در چهارمحال و بختیاری نصب شده است  .افزود : در حال حاضر ضریب نفوذ اپراتور ایرانسل در استان ۳۱.۶ درصد است اما  اپراتور قالب در استان همراه اول است.

وی ضمن  تاکید بر ثابت بودن خطوط اینترنت پر سرعت در استان به میزان  ۱۰.۵۲ افزود : آمار مشترکین پهنای باند ثابت در استان ۱۰۳ هزار و ۹۷۸ کاربر و آمار مشترکین پهنای باند سیار یک میلیون و ۱۵۵ هزار و ۷۱۲ کاربر و در سرجمع ثابت و سیار یک میلیون و ۲۵۹ هزار و ۶۹۰ کاربر هستند.

و بیان داشت :هم اکنون  ۳۴۳ روستا در چهارمحال و بختیاری هم از خدمات مرکز مخابرات و هم ADSL برخوردار می باشند .

بلالی  درخصوص واحدهای پستی در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت : مجموعا ۴۲ واحد پستی شامل ۱۰ واحد شهری و ۳۲ واحد روستایی در استان در حال خدمت‌رسانی هستند.

بلالی از تهیه و نصب  ۲۵ دستگاه ATM برای ارائه خدمت در روستاهای چهارمحال و بختیاری خبر داد . و با اشاره به اینکه ۸۲ دفتر روستاییICT دارای مجوز رسمی در استان هستند ، خاطر نشان کرد : پست بانک با ۱۱۱ باجه بانکی یکی از بانک‌های فعال در روستاهای این استان است، و علاوه بر آن  در ۵ باجه شهری خدمات پولی و مالی ارائه می نماید .

وی درخصوص خدمات مربوط به فیبر نوری، گفت : این خدمت در دو حوزه روستایی و شهری ارائه خواهد شد  که ابلاغ اجرای ۴۰۸ کیلومتر فیبر نوری در چهارمحال و بختیاری گرفته شد که ۳۵۰ کیلومتر آن اجرا شده است، وی یاد آور شد : هزینه هر یک کیلومتر اجرای فیبر نوری در استان  ۳۰۰ میلیون تومان بوده که این موضوع به دلیل موقعیت جغرافیایی و کوهستانی بودن  این استان است.

مرتضی بلالی در ادامه گفت : علاوه بر ۴۰۸ کیلومتر فیبر نوری در فاز اول مجوز اجرای ۸۸۹ کیلومتر دیگر فیبر نوری روستایی در فاز دوم از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اخذ شده است .

وی بیان داشت :  در فاز دوم، به جهت تامین اینترنت پُرسرعت و پوشش تلفن همراه، اجرای ۲۴۰ کیلومتر فیبر نوری از شهر چلگرد تا دهستان موگویی انجام خواهد شد .

وی همچنین  افزود :  در ایران ۷۰ درصد ترافیک مصرفی اینترنت روی اینترنت ثابت و ۳۰ درصد روی تلفن همراه است، و این در حالی است که در سایر کشورها این آمار برعکس می باشد .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: برای سال ۱۴۰۲ برنامه‌ اجرای پروژه فیبر نوری به منظور تامین پهنای باند منازل و کسب و کارها با اعتبار یک هزار میلیارد تومان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش‌بینی شده است .

بلالی تاکید کرد: طبق برنامه ذکر شده مقرر شد تا ۱۰۰ درصد خانوارها در شهرکرد و ۸۰ درصد خانوارهای سایر شهرها به پروژه فیبر نوری متصل شوند . و جهت تشویق مردم برای استفاده از پروژه فیبر نوری مشوق‌هایی مانند اختصاص مودم رایگان به خانوارها، اجرای رایگان فیبر نوری و ترافیک رایگان برای مدارس دولتی و غیردولتی شهری در  نظر گرفته شود .
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری  از ارتقاء ۱۰۱ گیگا بیت ظرفیت پهنای باند ورودی استان  در سال ۹۷ به ۲۰۰ گیگا بیت در سال ۱۴۰۱ خبر داد. و افزود : ایجاد شعبه پارک فناوری و اطلاعات برای حمایت از جوانانی که تصمیم دارند در حوزه کسب و کارهای دیجیتال کار کنند در دستور کار می باشد که  افراد متقاضی در هر زمینه ای که با حوزه فناوری ارتباطات مربوط باشد می‌توانند از خدمات این پارک استفاده نموده  و در زمینه‌های بازی‌های دیجیتال، نرم افزار، انیمیشن و… به عنوان شرکت‌های نوپا در سطح استان فعالیت نمایند .

وی از اخذ مجوز سه گلخانه هوشمند در چهارمحال و بختیاری ، خبر داد و افزود: آماده‌سازی محیط گلخانه‌ها با دانشگاه شهرکرد و سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و تجهیز اتوماسیون  آن توسط پارک فناوری و اطلاعات انجام می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند هر متراژ که نیاز است از این گلخانه در اختیار بگیرند و بعد از آموزش اصول کار این نوع گلخانه‌ها کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند و از اعتباراتی که وزارتخانه در اختیار آنان قرار می‌دهد استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری بیان داشت : هم اکنون  حدود ۹۰ درصد دستگاه‌های اجرایی استان به پنجره واحد خدمات دولت متصل هستند اما  تا پایان اسفند ۱۴۰۲ همه خدمات باید از طریق این پنجره ارائه شود.

بلالی همچنین اعلام داشت: ۱۳ مورد زمین‌خواری در چهارمحال و بختیاری توسط پنجره واحد زمین که جدیدا راه‌اندازی شده است، شناسایی شد.تا مورد پیگیری قرار گیرد .

کد خبر: 80503

نویسنده: : مهوش نوری زاده

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0