تعامل و همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی

همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی برای برقراری امنیت یکی از ضروریات است

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی استان تعامل و همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی را یکی از ضروریات برقراری نظم و امنیت در جامعه دانست.

به گزراش یاقوت نیوز؛ مهوش نوری زاده – چهار محال و بختیاری؛ نشست هم اندیشی مسئولان قضایی و فرماندهان نیروی انتظامی استان  در محل سالن کنفرانس مرکز فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد. در این نشست محمد رزم رئیس کل دادگستری استان با تبریک هفته نیروی انتظامی و تقدیر از زحمات و تلاشهای شبانه روزی سبزپوشان فراجا، وظیفه مشترک میان نهاد قضایی و نیروی انتظامی را برقراری امنیت در جامعه عنوان کرد و گفت: تأکیدات مقام معظم رهبری همواره بر برقراری امنیت و ارتقای آن در جامعه بوده است و برای قوه قضائیه و نیروی انتظامی که هر دو تحت لوای ولایت و نظارت مستقیم مقام معظم رهبری قرار دارند این موضوع اهمیت و ارجحیت بسیار بیشتری نسبت به سایر نهادها دارد. وی افزود: در مقوله مهم امنیت توجه به این نکته ضروریست که رشد و توسعه در هر حوزه نیازمند برقراری نظم و امنیت است و لذا لازم است تا برای تحقق این امر همکاری و تعامل منطقی میان نهادهای مسئول وجود داشته باشد. رزم تأکید کرد: این همکاری و هم افزایی می تواند رشد و بالندگی را برای مردم به ارمغان بیاورد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به رسالت خطیر پرسنل نیروی انتظامی برای تأمین آسایش مردم خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب امروز کسانی که آسایش و آرامش را برای مردم فراهم می سازند به معنای واقعی کلمه مجاهد فی سبیل الله هستند.

مقام ارشد دستگاه قضایی استان در بخشی از سخنان خود نیروی انتظامی را نهادی فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد که در ذیل وظایف خود برای فرهنگ سازی درجامعه و رشد اصول اخلاقی تلاش می کند. رزم با بیان اینکه اقدامات این نیرو در بخش فرهنگی پیشگیری کننده از بسیاری جرایم و آسیبهاست تصریح کرد: پیشبرد سیاستهای پیشگیرانه در بروز آسیبهای اجتماعی و نیز فرهنگ سازی برای احترام گذاشتن به قانون در جامه نیازمند تعامل و همکاری همه نهادها به ویژه دستگاههای فرهنگی است و لذا باید در شورای فرهنگی استان موضوع همکاری و هم افزایی بیشتر دستگاههای فرهنگی با نیروی انتظامی و دستگاه قضایی پیگیری گردد.

در این نشست سردار امان اللهی فرمانده نیروی انتظامی استان نیز با اشاره به برخی از اقدامات این نهاد در حوزه کشف جرائم ابراز امیدواری کرد: همکاری میان دو نهاد انتظامی و قضایی استان تأمین کننده هرچه بیشتر آرامش و امنیت برای شهروندان باشد.

گفتنی است سیدنصرالدین صالحی دادستان عمومی مرکز استان نیز در این نشست طی سخنانی با تبریک هفته نیروی انتظامی، ارتقاء سطح امنیت اجتماعی در جامعه را وظیفه مشترک نیروی انتظامی و دادگستری دانست. وی همچنین با بیان اینکه انتظار مردم از خادمان خود در دادگستری و فراجا صیانت از حقوق عامه و رعایت دقیق نظم و قانون است ابراز داشت: پلیس و نهاد قضایی با همکاری مستمر و مطلوب خود می توانند موجبات هرچه بیشتر امیدآفرینی و رضایتمندی مردم را در جامعه فراهم آورند.

 

کد خبر: 82514

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0