15 اسفند 1402 - 1:00 ب.ظ

در پیام رییس سازمان امور اراضی کشور:

همه باید حافظ زمین و عرصه‌های منابع طبیعی در کشور باشیم

یاقوت نیوز- رییس سازمان امور اراضی کشور در پیامی اعلام کرد: همه باید حافظ زمین و عرصه‌های منابع طبیعی کشور باشیم.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از وزارت جهاد کشاورزی، «رضا افلاطونی » به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در پیامی این هفته را به تمامی دوست داران، حامیان زمین وطبیعت و دست اندرکاران وتلاشگران این عرصه تبریک گفت و افزود: حفظ و صیانت از زمین، اراضی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان بستر حیات وامنیت زیستی وغذایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس سازمان امور اراضی کشور عرصه‌های منابع طبیعی را امانتی در اختیار ما دانسته و آورده است: باید میراث دار خوبی برای آینده گان باشیم و بتوانیم درراستای حفظ واحیای زمین ومنابع طبیعی شرایط مطلوب‌تری را برای زندگی و زیست همگان مهیا سازیم.

افلاطونی اظهار داشت: زمین‌های کشاورزی و باغ ها نیز از مظاهر منابع طبیعی بوده وجدای از سالم سازی محیط زیست، غذای مردم بدان وابسته است، بنابراین حفظ منابع طبیعی و اراضی کشاورزی به‌ عنوان سرمایه‌های ملی و تجدیدناپذیر یک وظیفه و رسالت همگانی است، بیایم، همه باهم ،حافظ زمین وعرصه های منابع طبیعی درکشور باشیم.

وی با اشاره به سخنان حضرت امام صادق (ع) که ” کشت کنید و درخت بنشانید؛ به خدا قسم آدمیان کاری برتر و پاک‌تر از این نکرده‌اند”، اظهارداشت: به واقع هر بی توجهی و تخریبی در این عرصه خسارت های جبران ناپذیری را به همراه خواهد آورد و ادامه حیات بشریت را با مخاطره روبه خواهد کرد.

رییس سازمان امور اراضی کشور افزود: بدون تردید این هفته فرصتی مناسبی است تا سنت حسنه درختکاری که همواره مورد سفارش انبیا و نیاکان ما بوده را اشاعه وترویج کنیم، کاشت درخت و توسعه منابع طبیعی از کارهای ارزشمندی است که بزرگان دین همواره بر این امر به‌ عنوان صدقه‌ای جاری تاکید کرده‌اند.

کد خبر: 88730

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0