19 مهر 1402 - 8:00 ق.ظ

نیازمند یکپارچگی در نظام آموزش کشور هستیم

رییس دانشگاه تهران، تشکیل «سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» را گامی مثبت در حوزه ساماندهی این حوزه خواند و گفت: نیازمند یکپارچگی در نظام آموزش کشور هستیم اما لازم است برای داشتن نتیجه بهتر، ملاحظات نهادهای مرتبط و ذینفع در تشکیل این سازمان مورد توجه قرار گیرد.

به گزراش یاقوت نیوز؛سید محمد مقیمی درباره ابلاغ ماده واحده «تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور توسط رییس جمهور» از سوی رییس جمهور اظهار داشت: آنچه که به عنوان کلیات قانونی تشکیل این سازمان ابلاغ شده و وزارتخانه های مربوطه نسبت به اجرای آن مکلف شده اند، بحث ساماندهی نظام های سنجش و ارزیابی به ویژه تضمین کیفیت نظام آموزش عالی است که فارغ از مرزبندی های آموزش پزشکی، آموزش عالی، آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد است و همه در قالب واحد دیده می شوند.

ملاحظات موضوعی نهادهای مرتبط، در تشکیل این سازمان دیده شود

رییس دانشگاه تهران افزود: کلیات این ماده واحده که ایجاد یکپارچگی و نگاه راهبردی را ایجاد می کند، اتفاق خوبی است اما از آنجا که هر کدام از این نهادهای مرتبط با این سازمان از جمله وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می شوند، ملاحظات موضوعی به اقتضاء حوزه کاری خود دارند، اگر آن ملاحظات و اقتضائات دیده شود، می تواند اثربخش‌تر باشد.

وی با بیان اینکه درنظرگرفتن این ملاحظات کار دشواری است، گفت: از یک طرف حتما نیازمند یکپارچگی برای مدیریت واحد هستیم و از طرف دیگر هم باید اقتضائات هر کدام از سازمان ها و وزارتخانه هایی که ذینفع هستند، دیده شود؛ نگران بخش دوم هستم، اگر این ملاحظات به درستی بتواند در تعامل پیوسته برقرار شود، تشکیل این سازمان اقدام بسیار خوبی است و نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.

 

نیازمند یکپارچگی در نظام آموزش کشور هستیم/ملاحظات نهادها در تشکیل سازمان ملی سنجش دیده شود

 

رییس جمهوری روز دوشنبه دهم مهرماه در نامه ای ماده واحده «تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور» را که بر اساس مصوبه جلسه مورخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی و در جلسه ۸۸۳ مورخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، برای اجرا ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با هدف استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی، اعتبارسنجی، رتبه بندی و تضمین کیفیت در نظام آموزش کشور به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر رییس جمهور تشکیل خواهد شد.

کد خبر: 82463

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0