16 مرداد 1402 - 5:01 ب.ظ

نوجوانان ایران با کامبک رویایی در جهان تاریخ‌ساز شدند

پیشکسوت هندبال ایران گفت: نوجوانان ایران در مسابقات جهانی کامبک رویایی داشتند و خارق‌العاده بودند و با صعود به ۱۶ تیم برتر تاریخ‌ساز شدند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ حسن پروانه درباره صعود تیم هندبال نوجوانان ایران به یک هشتم نهایی مسابقات جهانی، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کردیم که تیم نوجوانان در دور مقدماتی هندبال جهان نتیجه بگیرد؛ اما این نتیجه را متصور نبودیم و صعود ایران به عنوان سرگروه به دور بعد اتفاق خوبی بود. نوجوانان ایران انتظارات جامعه هندبال را برآورده و خارق‌العاده عمل کردند. هندبالیست‌های ایران هر چه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

وی افزود: با توجه به کادر فنی خوب این اتفاق رقم خورد و آنها توانستند به دور بعد صعود کنند. سوئد جزو سه تیم اول دنیا بوده و هست و هندبال در درون اسکاندیناوی متولد شده و جزو ورزش‌های بومی آنهاست. جزایر فارو از دانمارک جدا شده است و هر آنچه دارند از دانمارک دارند زیرا قهرمان جهان شده و الگوی این تیم است.

پیشکسوت هندبال عنوان کرد: بازیکنان ما با کسب دو امتیاز الان جزو ۱۶ تیم برتر بالا آمده‌اند و اگر سوئد به عنوان تیم اول بالا می‌آمد دو امتیاز به ما تعلق نمی‌گرفت و الان شرایط به نفع ماست و در مرحله بعدی باید به آلمان و ع بستان بازی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به نیروی بدنی و شرایط قدی خوبی که هندبالیست‌های ایرانی دارند باید این تیم در مسیر درست هدایت شود تا در شرایط پوست‌اندازی تیم ملی بزرگسالان در صورت نیاز این تیم جایگزین آنها شوند. نیاز داریم تا آهسته آهسته و به مرور زمان این بازیکنان را به تیم بزرگسالان تزریق کنیم.

پیشکسوت هندبال: نوجوانان ایران با کامبک رویایی در جهان تاریخ‌ساز شدند

پروانه اضافه کرد: صابر حیدری در تیم بزرگسالان در رقابت‌های جهانی حضور داست. بازیکنانی چون حیدری، ماهان دولتخواه و مهدی مرادی می‌توانند جزو لژیونرهایی باشند که هندبال اروپا به دنبال آنها خواهد رفت. مجتبی رحیم‌زاده هم به عنوان سرمربی خیلی به تیم کمک کرد. با توجه به آرامشی که در وجود او هست، شرایط هیجانی تیم حفظ شد و نتیجه پربازی داشت و به هندبال ما در این وضعیت کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضور علیرضا پاکدل در کرواسی ۵۰ درصد انرژی مثبت را به تیم تزریق کرد. او به عنوان رئیس و حامی در کنار تیم هست و واقعا به هندبال خدمت کرد. او زیرساخت‌ها را درست کرده و شرایط تیم‌های رده‌های پایه دختران و پسران مثبت است و به هندبال می‌توانند مانند والیبال نگاه ویژه داشته باشند و روی مدال‌های آسیایی و بین‌المللی حساب باز کنند.

پیشکسوت هندبال یادآور شد: پس از ۱۳ سال چنین صعودی در رده نوجوانان به مرحله یک شانزدهم نهایی جهان یک کامبک رویایی بود. هندبالیست های نوجوان ما پرهیجان و غیرقابل کنترل هستند و توانستند با این انرژی تاریخ‌سازی کنند. با توجه استعفای حمید سجادی و آمدن کیومرث هاشمی در وزارت ورزش و جوانان و انتخاب هندبال به عنوان بهترین فدراسیون‌ها باید نگاه ویژه‌ای به این فدراسیون شود.

پیشکسوت هندبال: نوجوانان ایران با کامبک رویایی در جهان تاریخ‌ساز شدند

وی افزود: بودجه ۸ میلیاردی وزارت ورزش اصلا برای هندبال کفایت نمی‌کند. با این شرایط اقتصادی و قیمت دلار یک سفر به اردوی گرجستان و مسابقات جهانی کرواسی بالای ۵ میلیارد تومان هزینه شد. چطور می‌توان با این وضعیت شرایط خوبی برای تیم مهیا کرد. حامی مالی هزینه زیادی پرداخت نمی‌کند. از محمود خسروی‌وفا و مناف هاشمی و وزارت انتظار داریم تا به هندبال کمک کنند و نگاه ویژه‌ای به ما داشته باشند.

کد خبر: 78894

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0