20 اردیبهشت 1402 - 9:00 ق.ظ

دستیار ویژه رییس جمهور روسیه در حوزه علم و فناوری گفت:

نوآوری و فناوری باید در راستای صلح و تامین استقلال جامعه جهانی باشد

نوآوری و فناوری باید برای صلح و تامین استقلال جامعه جهانی باشد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ آندری فورسنکو روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه اینوتکس ۲۰۲۳ در پارک فناوری پردیس در سخنانی اظهار داشت: همه ما متوجه اهمیت علم و فناوری در طراحی و پاسخگویی به مسائل ژئوپلتیک هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از مسائل حاکم بر این حوزه یکی استقلال و دیگری رقابت پذیری است، گفت: در شرایط فعلی با هم بودن از اهمیت وافر برخوردار است.

دستیار ویژه رییس جمهور روسیه در حوزه علم و فناوری ادامه داد: این موجب می شود آن دو مورد استقلال و رقابت پذیری هم فراهم شود.

وی یکی از راه های تحقق این ایده را عدم اخذ خط مشی ها از ترفندهای خارجی دانست و تاکید کرد: باید به نیازهای داخلی خود توجه کنیم و به طور حتم یکی از معیارها برای این مهم توسعه پایدار در مسایل داخلی است.

فورسنکو ادامه داد: امنیت هر فرد و کل کشور از شاخص های مهم این امر است، انواع مسایل مختلف بر کیفیت زندگی اثر می گذارد؛ به عنوان مثال بهداشت و امنیت غذا از اهمیت وافر برخوردار است.

وی در ادامه بحث حفظ تمامیت عرضی را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: باید حمل و نقل بین الملل و ارتباط مردم را فراهم کنیم. مهمتر از این، در این زمینه سامانه تامین انرژی برای کشور است که در این صورت می توان همه امور را پیش برد.

دستیار ویژه رییس جمهور روسیه در ادامه تاکید کرد: بنابراین نباید طرح های فناوری ما به محیط زیست آسیب بزند، بلکه باید طرح های پاک باشد.

وی افزود: قرار نیست مسائلی را که مورد حل و فصل قرار می دهیم تنها مربوط به فرد و کشور باشد، بلکه اینها باید تامین صلح و استقلال جامعه جهانی نیز باشد. ما باید برای تامین استقلال کارهایی را انجام دهیم که دیگران قادر به انجام آن نباشند، باید کارهای ملی ما پیشرو کشورهای دیگر باشد.

فورسنکو گفت: این فناوری ها مواردی است که در حال حاضر در کشور خود و اینوتکس می بینیم، نمایشگاه اینوتکس تعامل علم کشورها و عرصه تجارت و کسب و کار ‌است، این مسئله در کشور ما وجود دارد.

وی گفت: از یک طرف می دانیم تفاهم نامه ها باید همه افراد را به توافق برساند؛ ولی در عین حال منوط به ابزارهای خارجی نیز هستند؛ مثل صندوق های حمایتی، صندوق هایی که کل زنجیره های ایده تا عمل را محقق کنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که روسیه بتواند در نمایشگاه اینوتکس امسال نتایج موفقیت آمیز خود را با ایران به اشتراک بگذارد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس Inotex۲۰۲۳) با سخنرانی روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور به طور رسمی آغاز به کار کرد.

اینوتکس بزرگ ترین گردهمایی شرکت های دانش بنیان، نوپا و نوآور است که از سال ۱۳۹۰ تاکنون در حال برگزاری است و هم اکنون به مهم ترین رویداد نوآوری و فناوری کشور و منطقه جنوب غرب آسیا تبدیل شده است و هر ساله افتخار میزبانی بیش از ۷۰ هزار مخاطب از سراسر جهان به صورت حضوری و مجازی را دارد.

توانمندسازی کارآفرینان از طریق ارائه موفقیت‌هایشان، تامین منابع مالی، پیدا کردن مسیر مناسب برای ورود به بازار و نیز برقراری ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه اینوتکس است.

پارک فناوری پردیس، صاحب امتیاز نمایشگاه اینوتکس است و دبیرخانه این نمایشگاه با همکاری شرکت های مختلف از بخش خصوصی، برگزارکننده این نمایشگاه محسوب می شود. معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از حامیان و پشتیبان های دائمی این نمایشگاه هستند.

این رویداد بزرگ حوزه نوآوری امسال با حضور بیش از ۴۵۰ استارتاپ و شرکت دانش‌بنیان برگزار می شود.

کد خبر: 76365

برچسب ها: ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0