نقاط محروم اصفهان در اولویت ارائه خدمات هستند

استاندار اصفهان گفت: نگرش کلی در مجموعه دستگاه های مختلف استان بر ارائه خدمات به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ سید رضا مرتضوی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات احداث بیمارستان فوق تخصصی ۲۵ آبان اصفهان افزود: این نگرش همگام با رویکرد دولت در خدمت‌رسانی و جهت‌دهی از مناطق برخوردار به سمت مناطق کم‌برخوردار است‌.

وی با بیان اینکه اصفهان برخلاف تصور گذشته استان برخورداری نیست، گفت: وضعیت این شهر به لحاظ سرانه‌های بهداشت و درمان مطلوب نیست و مجموعه اقداماتی که در دستگاه‌های درمانی و بهداشتی از جمله دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سپاه و بسیج آغاز شده ، شرایط تا حدودی بهبود یافته است.

وی وضعیت فعلی در هسته مرکزی و جنوبی کلان‌شهر اصفهان را مناسب عنوان‌کرد وگفت: در برخی مناطق از جمله منطقه ۱۴ به‌رغم سکونت خانواده‌های متدین و شهدا، خدمت‌رسانی مطلوب و در شان آنها صورت نگرفته است.

مرتضوی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تسهیل در حمل ‌نقل مردم این منطقه گفت: انتظار می رود که با جهت‌گیری مجموعه قطار شهری و شورای اسلامی شهر و شهرداری در آینده نزدیک بتوان امکان تردد با قطار شهری در این محل فراهم شود.

وی یادآور شد: بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی ایثارگران، پیشرانی برای تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری دیگر در منطقه ۱۴ است.

استاندار اصفهان ضمن گرامیداشت یاد شهیدان عملیات محرم و بزرگداشت روز حماسه و ایثار اصفهان، افزود: در عملیات محرم مردم استان اصفهان بالغ بر یکهزار و ۱۰۰ شهید تقدیم ایران اسلامی کردند؛ به این مناسبت که در یک مرحله، ۳۷۰ شهید در یک روز در شهر اصفهان تشییع شدند، ۲۵ آبان ماه به نام روز حماسه و ایثار نامگذاری شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آیین گفت: اهتمام شهرداری و شورای اسلامی شهر همواره بر این است تا بیشترین پروژه‌ها در مناطق کم‌برخوردار افتتاح شود.

محمد نورصالحی افزود: سال جاری دومین دوره افتتاح پروژه‌ها را در منطقه ۱۴ شهرداری شاهد هستیم و تلاش می‌شود تا سومین افتتاح را نیز داشته باشیم.

وی اظهار داشت: منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان جزو مناطق شهیدپرور است و مردم مؤمن و وفادار به انقلاب ساکن این منطقه هستند، اما در عین حال یکی از مناطق کم‌برخوردار نیز به‌شمار می‌رود.

نورصالحی با بیان اینکه خط ۲ متروی اصفهان از این نقطه و به فاصله حدود ۵۰۰ متری بیمارستان ۲۵ آبان می‌گذرد، گفت: همت مجموعه مدیریت شهری بر این است که گام نخست خط ۲ متروی اصفهان حدفاصل دارک تا میدان قدس تا سال آینده افتتاح شود.

عملیات احداث بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی و بهره برداری از تقاطع غیر همسطح در منطقه ۱۴ اصفهان امروز (پنجشنبه) آغاز شد.

کد خبر: 84231

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0