19 مهر 1402 - 7:00 ب.ظ

موقوفات چگونه به توسعه گردشگری سلامت کمک می‌کنند؟

گاهی تصور ما از وقف و موقوفه صرفا به ساخت مدرسه، بیمارستان یا خانه‌های بهداشت می‌رود، اما در رویکردهای جدید ایجاد و توسعه زیرساخت‌هایی از موقوفه که به توسعه گردشگری در حوزه سلامت منجر می‌شود، امید به بهره وری شایسته تر از موقوفات را نوید می‌دهد.

به گزراش یاقوت نیوز؛ براساس آمار و اطلاعات موجود هم اکنون یکهزار و ۱۲۶ مرکز درمانی موقوفه ای در قالب ۱۶۹ بیمارستان، ۵۳ بیمارستان با شرایط موقوفه عرصه و عیان، ۴۷۳ درمانگاه و ۵۴۸ مرکز بهداشتی و مابقی به صورت واحدهای بهداشتی و درمانی با ۱۵۶ هزار تخت به بیماران به خصوص نیازمندان ارائه خدمت می کنند.

همچنین از این تعداد ۲۴ هزار و ۶۵۶ تخت در قالب تخت های بیمارستانی وقفی و خیریه و نیز ۲۷ پروژه درمانی موقوفه ای در حال ساخت با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سطح کشور وجود دارد.

موقوفات چگونه به توسعه گردشگری سلامت کمک می‌کنند؟

دهکده سلامت موقوفه ای گردشگری

در این میان می توان به دهکده سلامت موقوفه ای گردشگری با مساحت ۱۱ هزار متر مربع زیربنا اشاره کرد که این مجموعه با هدف ایجاد خدمات نقاهتی، ورزشی خاص ویژه بیماران، آب درمانی و سلامت مراجعان در قالب فضای سبز جنگلی، گردشگری، رودخانه، آب نما، محل نگهداری پرندگان منحصر بفرد با فضایی آرام و هوایی بسیار پاک ایجاد شده است.

دهکده سلامت موقوفه ای دارای ۵۰ اتاق دو تخته، هشت سوئیت و چهار اتاق یک‌ تخته است که در تمامی اتاق‌ها تلویزیون، دستگاه چای‌ساز، سرویس خواب، صندوق امانات، پنل هوشمند سرویس‌های داخلی، مبلمان کمد و کشو، اینترنت پرسرعت، روم سرویس ۲۴ ساعته طراحی و ساخته شده است.

از دیگر اقدامات این مجموعه وقفی طراحی، ساخت و نصب تجهیزات پزشکی، خدمات پزشکی، ورزشی، سالن ورزشی با تجهیزات کامل ورزش‌های هوازی و بدنسازی به صورت مجزا ویژه آقایان و بانوان بیماری است که می خواهند دوران نقاهت خود را در این مکان سپری کنند.

دهکده سلامت موقوفه ای در منطقه گردشگری برقان در ۲۵ کیلومتری شهر کرج قرار دارد که به سبب برخورداری از اقلیم مناسب و آب و هوای معتدل همواره مورد توجه بوده است.

موقوفات چگونه به توسعه گردشگری سلامت کمک می‌کنند؟
 مسعود اعتمادیان متولی دهکده محب سلامت

متولی دهکده موقوفه ای گردشگری سلامت اظهار کرد: در این مرکز دو اتفاق بدیع رخ داده که تاکنون وجود نداشته است. اولین ابداع، احداث دهکده سلامت در کشور است که دارای بخش اقامتی و بخش سلامت است. ابداع دوم این مرکز نیز وقف سهام شرکت است. از سال ۹۷ طرح این مرکز آغاز شده و سال گذشته به پایان رسید.

مسعود اعتمادیان افزود: ساخت و راه اندازی دهکده سلامت حاصل زحمات و تلاش شبانه روزی دلسوزانی است که زندگی خود را وقف مردم و دست در دست هم داده و این مکان را راه اندازی کرده اند.

دهکده محب سلامت شامل، رستوران سلامت، پارک سلامت، کلینیک تخصصی شامل طب فیزیکی، پزشکی و ورزشی اکو کارودیوگرافی، بازتوانی، سونوگرافی، آب درمانی، آزمایشگاه و طب سالمندی به یاد مرحوم حاج محمد رضا اعتمادیان احداث و به موجب وقفنامه رسمی در اول شهریور ۱۴۰۱ وقف عام گردیده و درآمد حاصله از این موقوفه صرف درمان بیماران صعب العلاج خواهد شد.

کد خبر: 82501

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0