30 مرداد 1402 - 9:00 ق.ظ

مدیریت ترای‌اتلون در کشور وضعیت خوبی ندارد

سرپرست فدراسیون ترای‌اتلون (سه‌گانه) گفت: مدیریت این رشته در کشور وضعیت خوبی ندارد و ما به دنبال اصلاح این روند و بهبود شرایط موجود هستیم.

به گزارش یاقوت نیوز؛ احمد نامنی اظهار کرد: رقابت‌های قهرمانی آسیا قرار است یک ماه دیگر در کشور قرقیزستان برگزار شود که هدف ما این است که تیمی را راهی این پیکارها کنیم. بنا داریم تا با توجه به نفرات جوان، نتیجه خوبی را در این آوردگاه بدست آوریم چرا که با پوست اندازی در این ورزش می‌توان نتیجه لازم را بدست آورد.

وی این راهم گفت: طی سالیان گذشته هیچ نتیجه‌ای خوبی در رده ملی رخ نداد و بنا داریم با کار کردن بر روی جوانان نتیجه لازم را در عرصه آسیایی و جهانی بدست آوریم. در قهرمانی آسیا تیمی متشکل از سه ورزشکار مرد و یک مربی به این آوردگاه اعزام خواهد شد.

سرپرست فدراسیون ترای‌اتلون (سه‌گانه) همچنین در خصوص زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون، خاطرنشان کرد: با توجه به زمان کافی تا برگزاری مجمع انتخاباتی، به دنبال تعیین تکلیف هیئت‌های استانی و کمیته‌های تخصصی فدراسیون هستیم تا بتوانیم ساختار این رشته را تشکیل دهیم. یکی از مشکلات این رشته بلاتکلیفی گسترده در هیئت‌های استانی است که بیش از ۲۰ هیئت استانی فاقد رییس است و از مدت‌ها به صورت سرپرستی اداره می‌شوند. اخیرا توانستیم مجمع انتخاباتی روسای سه استان را برگزار کنیم.

نامنی اضافه کرد: مدیریت رشته ترای‌اتلون در کشور وضعیت خوبی ندارد و ما به دنبال اصلاح این روند و بهبود شرایط موجود هستیم. در این مدت نیز ثبت نام نامزدهای هیئت‌های خراسان رضوی و گلستان و همچنین تعیین سرپرستی استان‌های گیلان، لرستان، خراسان جنوبی، البرز و تهران را انجام دادیم تا بتوانیم با ساماندهی تاحدودی شاکله مجمع انتخاباتی را ایجاد کنیم. با توجه به اینکه حسابرسی مجامع در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برگزار نشده و به همین دلیل کمیسیون ورزشکاران، مربیان و داوران برگزار نشد.

وی با بیان اینکه مشکلی در خصوص تامین تجهیزات در این ورزش نداریم، گفت: تنها مشکل ما در این ورزش فراهم نبودن فضایی خاص در استان‌ها است، البته در بعد تجهیزات نیز نیاز آنچنانی وجود ندارد.

سرپرست فدراسیون ترای‌اتلون ادامه داد: یکی از امکانات ضروری این ورزش داشتن استخر اختصاصی است تا ورزشکاران این رشته بتوانند آمادگی خود را ارتقا دهند. در این خصوص با پیگیری‌های لازم در صدد هستیم تا این نیاز برطرف شود.

به گزارش ایرنا، ترای‌اتلون یا سه‌گانه یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر رقابت می‌کنند. مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه‌سواری و دو استقامت است. مسافت هر یک از این مراحل بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند. سه گانه از سال ۲۰۰۰ میلادی در هر ۲ بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شده‌است.

کد خبر: 79599

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0