19 اسفند 1402 - 2:30 ب.ظ

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان:

مجوز توزیع دارو در فضای مجازی داده نشده است

یاقوت نیوز- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: به هیچ داروخانه‌ای در استان مجوز داده نشده که توزیع دارو را در بستر فضای مجازی و اینترنت داشته باشند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛  قدرت‌الله رستمی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی همدان امروز در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت دارو‌ اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۴ داروخانه روزانه، نیمه‌وقت، تمام وقت و شبانه‌روزی در استان فعال است که ۲۰ درصد داروخانه‌های شبانه‌روزی و در مجموع ۸ درصد داروخانه‌های استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ درصد بیش از سال ۱۴۰۰ داروخانه‌ها را طبق مصوبات افزایش دادیم گفت: در حال حاضر ۵۰ شرکت توزیع دارو، سبد دارویی استان را تامین می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در استان همدان افزود: سال آینده در محدوده بیمارستان فرشچیان کلنگ احداث داروخانه دولتی زده خواهد شد.

وی در ادامه نسبت به ارجاع بیماران توسط برخی از پزشکان به برخی از داروخانه‌ها گفت: نه تنها به داروخانه‌ها بلکه به پاراکلینیک‌ها نیز ارجاع‌ وجود دارد و از طریق قوانین نظام پزشکی ارجاع بیماران به پارا‌کلینیک تخلف است؛ در مورد داروخانه‌ها هم شاهد مواردی هستیم و تخلف به نظام پزشکی ارجاع داده شده است.

رستمی تاکید کرد: مردم باید خودآگاهی داشته باشند و به این مراکز مراجعه نکنند که البته برخی از داروهای برند در داروخانه‌های خاص وجود دارد و ارجاع داده می‌شود و باید این را هم لحاظ کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به هیچ داروخانه‌ای در استان مجوز داده نشده که توزیع دارو را در بستر فضای مجازی و اینترنت داشته باشند بیان کرد: این مسئله در کشور محل بحث است و آنچه تاکنون فروش اینترنتی بوده مربوط به مکمل‌ها است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان از فعالیت چهار شرکت تولید دارو در استان خبر داد و افزود: درصددیم دو شرکت دارو را هم در استان طی سال جدید اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه یک شرکت هم در حال دریافت مجوز است تصریح کرد: در مجموع خوشبختانه اقبال به سرمایه‌گذاری در حوزه تولید دارو در استان وجود دارد.

رستمی با اشاره به اینکه همدان جزو استان‌های پیش‌رو در تولید دارو است تصریح کرد: به دنبال این هستیم در همدان، ملایر و نهاوند کارخانه‌ دارو ایجاد کنیم و از چهار داروخانه فعال در استان سه داروخانه در تویسرکان فعال است.

وی یادآور شد: یکی از کارخانه‌های تولید دارو در همدان مواد اولیه دارو و دو کارخانه مکمل‌های داخلی و تحت لیسانس کشورهای خارجی را تولید می‌کند.

 

 

کد خبر: 88923

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0