29 شهریور 1402 - 11:00 ب.ظ

قیمت‌گذاری دستوری خودروسازی و قطعه‌سازی را وارد بحران خواهد کرد

عضو هیات مدیره انجمن همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت: بُن‌بست قیمت‌گذاری دستوری همراه با زیان انباشته ایران‌خودرو و سایپا، خودروسازی و قطعه‌سازی را به بحران نزدیک کرده است.

به گزراش یاقوت نیوز؛ از انجمن یاد شده، «محمدعلی ذکریایی»‌ افزود: با گذشت حدود ۶ ماه از سال ۱۴۰۲، شاهدیم بن بستی در قیمت‌گذاری خودرو ایجاد شده و نرخ‌های اعلامی شورای رقابت و سازمان حمایت از سوی خودروسازان مورد پذیرش واقع نشده است.

وی بیان‌داشت: اگر به این مساله و تداوم قیمت‌گذاری دستوری، زیان انباشته دو خودروساز بزرگ کشور را اضافه کنیم، با توقف خطرناکی از سمت تولید خودرو مواجه می شویم که به‌تازگی دامنگیر صنعت قطعه‌سازی کشور نیز شده است.

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن ادامه‌داد: امروز شاهد کاهش فروش خودروسازان به دلایل مختلف هستیم و وضعیت یاد شده سبب شده تا تولیدات کاهش یافته و هر روز این دو صنعت بزرگ کشور به بحران نزدیک‌تر می‌شوند.

وی، بار دیگر از قیمت‌گذاری دستوری و غیرمنطقی موجود در این صنعت انتقاد کرد و گفت: هرچند مسوولان در ماه‌های گذشته به رشد تولید خودرو اشاره می‌کردند، اما باید گفت این رشد کمتر از اعداد و ارقام مدت مشابه سال گذشته است که به طور عمده ناشی از موجودی‌های باقی‌مانده در انبارهاست که آن هم به زودی و با تداوم وضعیت موجود، کاهش خواهد یافت.

کد خبر: 81465

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0