17 مهر 1402 - 7:30 ق.ظ

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

قدرت ایران از شهادت است

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  گفت: قدرت ایران از شهادت است این به این معنا نیست که دارای سلاح نیستیم ما مدرن‌ترین سلاح‌ها را داریم اما آنچه ما را به پیروزی می رساند شهادت،  ایمان علوی و حسینی و عاشورایی است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛ سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره هشت هزار شهید استان همدان در سالن ۶ هزار نفری شهید حاج قاسم سلیمانی با درود به شهدای پرمایه و سرافراز همدان اظهار کرد:  توصیف بسیار جامع، دل‌انگیز و احساس برانگیزی را رهبر معظم انقلاب اسلامی از جامعه همدان و شخصیت برجسته مردم استان فرمودند.

وی افزود: هر جامعه و قومی به واسطه انسان های بزرگ و بافضیلت و عناصر آن شناخته می شوند. عالمان، مجاهدان راه خدا، ادیبان، فضلا، مجتهدان، فقها صلحا و شهیدان هر سرزمین گویای شخصیت آن دیار هستند.

سلامی با بیان اینکه به فضل الهی استان همدان سرشار از این چهره هاست، گفت: در عرصه علم، حکمت و دانش همانگونه که بزرگان فرموند بیرق همدان  تاریخ ساز اسلام و ایران است.

وی با اشاره به شهیدان والا مقام روحانی شهید محراب آیت الله مدنی ره که روزگاری امام جمعه همدان بودند و  فیلسوف ارجمند آیت الله مفتح تا شهیدان پرفروغ دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ۸ هزار ستاره و نور در آسمان پرافتخار این دیار می درخشد. در قافله سالاری شهیدان این سرزمین نام هاي جاودانه سردار شهید همدانی که تمام طول عمر خود از دوره جوانی از میدان جهاد فاصله نگرفت لباس جهاد را پوشید هر صحنه که نیاز بود علاوه بر جهاد این انسان برجسته و والا و مردمی در همه عرصه ها حضور پیدا کند بدون وقفه حاضر بود.

وی ادامه داد: آخرین لحظه دیدار با سردار شهید همدانی دوشنبه ای بود که شهید حاج قاسم وارد شدند از سردار همدانی خواستند به جبهه سوریه اعزام شوند او رفت و این آخرین ملاقات ما بود و در فاصله کوتاهی پر کشید و به لقاء الهی پیوست این یک سردار همدانی بود که به این نام می شناختیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شهیدان بزرگ دیگر این خطه و خاک شهید سردار بزرگ، بلند همت، خستگی ناپذیر که در همه صحنه ها بود شهید سعید قهاری سعید که با اراده مصمم،شاداب و مهیای رزم و جهاد شهادت را برگزید، گفت: شهدا گلچینی از سوی خداوند هستند و او هم از همین جنس بود. شهید سلگی عارف نام آور و مجاهدی که آرامش، وقار، شکوه صبر، میدان دیدگی، معرفت، ادب، عرفان و وارستگی از خصوصیات برجسته او  بود.

وی با اشاره به ایثار شهیدانی چون شهید احمدی‌روشن و شهید خوش‌لفظ و شهید شهبازی گفت: باید از شهدای زنده این استان نام ببرم که متعلق به این استان است؛ فرمانده بی‌نظیر حاج علی فضلی و سردار شادمانی که واقعا انصارالحسین(ع) بودند، بنده رشادت این عزیزان را در عملیات‌های مختلف دیدم.

سلامی با بیان اینکه هر چه از شکوه این سرزمین بگوییم کم گفته‌ایم که برای همیشه انقلاب را همراهی کرده‌اند گفت: ۸ هزار شهید به نسبت جمعیت استان همدان عدد فوق‌العاده‌ای بالایی است و افتخارآمیز است.

وی با بیان اینکه شهادت یک حقیقت عظیم و زنده‌ای است که زمان که قهرمان فراموشی است نمی‌تواند غبار کهنگی بر سیمای آن بنشاند اظهار کرد: شهید هرگز قدیمی نمی‌شود و در متن زمان جاری است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه زمان واقعیت‌ها و واقعه‌های عظیمی از تاریخ را خود پنهان کرده است افزود: خیلی از واقعه‌های بزرگ تاریخ در گذر زمان از یادها رفته است و بسیاری از انسان‌های بزرگ با عبور تاریخ و زمان از یادها و خاطره‌ها محو شدند اما شهادت دارای این خصوصین است که یک زندگی جاوید و حیات دائمی در آن است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا زنده هستند تاکید کرد: آنچه ما را از بحران نجات داد شهادت بود، جنگ همانطور که رهبری فرمودند نمایی بود از دست به دست دادن همه قدرت‌های جهان و امپراتوری‌های بشری که در مقابل ملتی تازه به استقلال رسیده صف‌آرایی کردند.

سلامی با اشاره به اینکه روزگاری دشمنان در همه موارد از جمله سلاح و قدرت آتش از ما برتر بود و همه قدرت‌های اقتصادی جهان از او حمایت می‌کردند تاکید کرد: دشمن همه ابزارهای سیاسی جهان را در اختیار داشت و همه ابرازهای رسانه، اطلاعات، ماهواره‌ها در اختیار آنها بود، همه چیز نابرابر بود و ما در طرف ضعف ایستاده بودیم اما در مقابل آنها موفق شدیم.

وی با بیان اینکه جنگ فقط با قلب مردان با ایمان پیش می‌رود تاکید کرد: وقتی مردان قوی، مطمئن، ثابت و با اراده‌ای آهنین، پا به میدان می‌گذارند هیچ سلاحی نمی‌تواند با آنها مقابله کند و این تجربه ۴۴ ساله ما در انواع جنگهاست.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما با شهادت پیروز شدیم گفت:  من به عنوان یک خادم و سرباز دست و پای همه خانواده شهدا را می‌بوسم.

وی با اشاره به اینکه شهادت فوز عظیم است و شهدا مظهر قدرت ایران هستند تاکید کرد: قدرت ایران از شهادت است، این به این معنا نیست که دارای سلاح نیستیم ما دارای مدرن‌ترین سلاح‌ها را داریم اما آنچه ما را به پیروزی می رساند شهادت،  ایمان علوی و حسینی و عاشورایی است.

سلامی با بیان اینکه ما در مسیر عاشورا موفق می شویم اظهار کرد: سپهبد نامدار ما فرمود که ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم، امام حسین تجسم شهادت و عین شهادت است و نام او، راه او، خون‌های ریخته در کنار او ما را پیروز می‌کند.

وی اظهار کرد: جوانان این سرزمین با قوت ایمان از میدان مین، از سیم‌های خاردار، خطوط پشت سر هم، از اروند، کوه ها و … زیر باران آتش پیش رفتند و پیروز شدند.

کد خبر: 82332

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0