7 بهمن 1402 - 6:00 ب.ظ

قدرت‌نمایی دلاور کُرد ایرانی پیش چشم روس‌ها

قهرمان جوانان جهان با اقتدار به فینال کشتی آزاد جام یاریگین در کشور روسیه راه یافت.

به گزارش یاقوت نیوز؛ مسابقات کشتی جام یاریگین از روز گذشته در روسیه آغاز و امروز با رقابت‌های اوزان ۷۴، ۸۶، ۹۲ و ۹۷ کیلوگرم پیگیری شد. یکی از مهمترین اتفاقات روز سوم این رقابت‌ها شکست علی سوادکوهی ملقب به غول‌کش کشتی ایران در جام یاریگین بود. وی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با آکایف از روسیه کشتی گرفت که با نتیجه ۵ بر ۴ شکست خورد.

نایب قهرمان وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی ایران برای ادامه کار باید منتظر حضور حریفش در فینال باشد.

در رقابت‌های وزن ۹۲ کیلوگرم مبین عظیمی قهرمان جوانان جهان در دور اول با موسی علی‌اف از روسیه مبارزه کرد و با نتیجه ۷ بر ۴ پیروز شد. آزادکار کردستانی ایران در مرحله یک‌هشتم با برنده کشتی ارهیتویف و نجم الدین‌اف از روسیه مبارزه می‌کند. وی در این مرحله نجم الدین اف را با نتیجه ۴ بر یک شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها رسید. آزادکار کردستانی ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام یاریگین با نتیجه ۸ بر ۶ زاکیوف عظمت روسی را شکست داد و در جمع چهار نفر برتر قرار گرفت. مبین عظمیمی در مرحله نیمه نهایی شمیل امام گادجی علیف را با نتیجه ۹ بر صفر شکست داد و راهی فینال شد.

مهدی حاجیلوئیان دیگر نماینده کشورمان که در دور نخست وزن ۹۲ کیلوگرم به مصاف مالاچدبیروف از روسیه رفت وبا نتیجه ۷ بر ۲ شکست خورد و باید منتظر حضور رقیبش در فینال مسابقات باشد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز ارین سجادی در دور اول با کوکوئف روسی مبارزه کرد و در نهایت با نتیجه ۱۵ بر چهار شکست خورد.

عادل پناهیان دیگر منتخب کشتی آزاد ایران در جام یاریگین بود که در وزن ۷۴ کیلوگرم به روی تشک رفت اما در دور نخست برابر دبیرگادژیف از روسیه با نتیجه ۱۰ بر هفت بازنده شد و باید برای ادامه مسابقات منتظر حضور رقیبش در فینال مسابقات باشد. ابوالفضل بابالو دیگر نماینده نماینده ایران در وزن ۹۷ کیلوگرم با نتیجه ۹ بر ۶ برابر کوکوئف شکست خورد باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا در شانس مجدد بتواند برای کسب مدال برنز بر روی تشک برود.

روز گذشته (جمعه) نیز علی خرمدل و سالار حبیبی از ایران به روی تشک رفتند که حاصل تلاش آنان تنها یک مدال برنز بود. خرمدل در ۶۵ کیلوگرم در کشتی اول ۶-۲مغلوب گادژی مراد رشیدوف قهرمان جهان شده بود، با شکست حریفانش در گروه شانس مجدد، به دیدار رده‌بندی رسید. خرمدل در دیدار رده بندی برابر عبدالکریم‌اف با ضربه فنی شکست خورد و از کسب مدال بازماند.

سالار حبیبی در سنگین وزن دیگر نماینده ایران بود که بعد از یک دور استراحت، ساندویار باتبایار مغول را ۱۱ بر صفر برد و بعد از آن ۱۳ بر ۹ از سد عبدالله کوربانوف گذشت، اما در یک چهارم نهایی ۵ بر ۴ به ژی‌وی دنگ چینی باخت و با توجه به باخت این کشتی‌گیر در نیمه‌نهایی، حبیبی از دور رقابت‌ها حذف شد.

کد خبر: 87340

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0