16 شهریور 1402 - 9:30 ق.ظ

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان:

فیبر نوری گامی مهم در زیرساخت مدیریت هوشمند ترافیک شهری

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرد همدان گفت: اجرای فیبر نوری گامی مهم در ایجاد زیرساخت مدیریت هوشمند ترافیک شهری است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان، به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان، وحید علیضمیر معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان اظهار کرد: عملیات اجرای حفاری فیبر نوری که در سال گذشته به علت پاره ای از مشکلات متوقف شده بود  طی هفته گذشته توسط سرمایه گذار بخش خصوصی طرف قرارداد شهرداری همدان از سرگرفته شد.

وی افزود: سیاست دولت صدور ۲۰ میلیون پورت در کل کشور است که در فاز نخست این پروژه در شهرداری همدان به منظور اجرای شبکه فیزیکی جهت اتصال مسیر مرکزی به مرکز فیبر مخابرات، میزان ۸۰ کیلومتر حفاری اجرا خواهد شد.

علیضمیر با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی این پروژه افزود: استفاده از فناوری های نوین ، توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها یکی از اصلی ترین پایه های پیشرفت و توسعه هر کشور است که اجرای فیبر نوری یکی از مهمترین آنها در حوزه مدیریت هوشمند حمل و نقل و ترافیک شهری است که با اتمام این پروژه ضمن اتصال کلیه دوربینهای نظارتی و ترافیکی سطح شهر همدان ، شهروندان می توانند از خدمات اینترنت فیبر نوری در منازل و کسب و کارها نیز بهره مند شوند.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان خاطرنشان کرد: فیبرهای نوری به دلیل قابلیتی که در انتقال امواج الکتریکی دارند، تا حد زیادی جایگزین ارتباطات سیمی مسی در شبکه ‌های اصلی جهان شده اند.

 

 

کد خبر: 80795

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0