26 آذر 1402 - 4:16 ب.ظ

همزمان با سالروز شهادت دخت نبی اکرم(ص)؛

غار علیصدر معطر به عطر شهید گمنام شد+عکس

غار آبی علیصدر امروز مصادف با سالروز شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام معطر به عطر یک‌شهید گمنام شد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛ همزمان با سالروز شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام غار علیصدر بزرگترین غار آبی میزبان یک شهید گمنام بود.

فضا را آراسته بودند کوچه ها و کوی و برزن پر شده بود از بوی گلاب و اسپند، قهرمان کشور پس از سالها به وطن بازگشته است. عزیز دل مادر روزی که رفته بودی نگفتی دیدارمان اینگونه به درازا می کشد! حالا لحظه دیدار رسیده و تو آمده ای تا اهالی روستای علیصدر میزبان خوبی برایت باشند. از نخستین ساعات روز گروه گروه از اهالی روستای علیصدر و روستاهای همجوار آمده اند تا در تشییع جنازه ات شرکت کنند. صدای نوحه و سینه زنی دسته جات عزاداری همه جا پر شده همه منتظرند تا تو فرزند رشید انقلاب از راه برسی. مراسم باشکوهی ترتیب داده شده است از سخنرانی تا نوحه سرایی و روایت گویی و گروه تشریفاتی که پیکرت را به این روستا منزل به منزل رسانده اند. تو در عملیات والفجر ۸ در سال ۱۳۶۴ به شهادت رسیده ای و اکنون پس از ۳۸ سال به آغوش وطن بازگشته ای.

لحظات قشنگی امروز از انتظار رسیدن پیکر مطهرت به امامزاده و نمازی که بر قامتت اقامه شد تا حلقه زدن اشک بر چشمان مردم علیصدر و خاکسپاری و تشییعت ثبت شد. چه باشکوه آرمیدی در این دیار و از این پس گردشگران قبل از بازدید از غار علیصدر بر پیکرت حاضر می شوند تا یادی کنند از رشادت ها و شهامت های امثال شما شهدای گمنام چون‌ خوب می دانند اگر امروز آسایش و آرامشی در این مملکت هست مدیون خون سرخ شما شهدایی است که نامی ندارید و اینگونه بی ادعا خون سرخ خود را به مردم کشور هدیه دادید.

در این مراسم معنوی باشکوه حجت‌الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ با ایراد سخنانی با اشاره به آیه ۳۰ سوره فصلت گفت: این آیه نشانگر این است هر کس به قدرت شیطانی نه بگوید و قدرت الهی را لبیک بگوید و قدرت شیطانی را شکست شده بداند، آن شخص پیروز است و به او وعده بهشت بدهید.

وی با بیان اینکه برخی شهدا خود می‌خواهند پنهان بمانند خاطرنشان کرد: احسنت به این جمع حاضر که امروز برای یک میهمان آسمانی، فرشته الهی از صبح امروز زحمات زیادی کشیدید.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه این حضور گرم به ذات شیعیان برمی‌گردد و خداوند نظر رحمت به این ملت انداخته است بیان کرد: شیعیان همواره زنده‌اند چرا که زیربنای شیعه را امام حسین (ع) در کربلا مستحکم کرده که تا ابد این زیربنا خدشه‌دار نخواهد شد و مهدی موعود (عج) نیز هدایت‌گر این بشریت است.

گفتنی است حسن ختام این مراسم تشییع باشکوه پذیرایی ناهار از اهالی روستای علیصدر بود.

 

 

 

کد خبر: 85491

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0