2 دی 1402 - 2:30 ب.ظ

طرح ۲ سناتور آمریکایی برای تحت فشار گذاشتن قطر در آزادی یک جانبه اسرای صهیونیست

دو سناتور آمریکایی با متهم کردن قطر به ناتوانی برای آزادی اسرای اسرائیلی، بدون اشاره به اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و لزوم برقراری آتش بس در غزه از بایدن خواستند دوحه را برای آزادی هر چه سریع‌تر اسرای در بند حماس تحت فشار قرار دهد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از پایگاه خبری هیل، ‌جونی ارنست و جکی روزن نامه‌ای به بایدن ارسال کرده و از او خواستند تا به قطر هشدار دهد اگر اقدامی برای آزادی اسرای صهیونیست در بند حماس نکند، روابط نزدیک این کشور با ایالات متحده با خطر مواجه خواهد شد.

هیل افزود: این سناتورها تاکید کردند باید تمام گزینه‌های دیپلماتیک برای آزادی آنها روی میز باشد. این دو مقام آمریکایی قطر را متهم کردند که از همه اهرم‌های قدرت و نفوذ خود برای گرفتن امتیاز بیشتر از حماس برای آزادی ۱۲۹ اسیری که هنوز در اسارت حماس هستند استفاده نمی کند.

گفتنی است دوحه میزبان فرماندهی مرکزی ایالات متحده در یک پایگاه هوایی بزرگ است و روابط نزدیکی با ایالات متحده دارد.

سناتور ارنست (جمهوری خواه) و سناتور روزن (دموکرات) هر دو از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا و هم گروه توافق‌نامه آبراهام در کنگره هستند که در جهت نفوذ بیشتر رژیم صهیونیستی در منطقه و ایجاد روابط این رژیم با امارات متحده عربی و بحرین فعالیت داشته اند.

این در حالی است که این دو مقام آمریکایی در نامه خود هیچ اشاره‌ای به بیش از هفتاد روز بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی نکرده و هیچ درخواستی از بایدن برای برقراری آتش‌بس در غزه ارائه نداده اند.

کد خبر: 85743

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0