26 تیر 1402 - 12:00 ق.ظ

طرح نحوه برگزاری آزمون سراسری باید در دستور کار مجلس قرار گیرد

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی از رییس مجلس خواست طرح نحوه برگزاری آزمون سراسری در دستور کار نمایندگان قرار گیرد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در تذکری گفت: طرحی در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱ به صورت یک فوریتی درباره نحوه برگزاری آزمون سراسری در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ گزارش کمیسیون آموزش پیرامون این طرح یک فوریتی آماده شد که براساس مواد ۱۵۹ و ۱۶۰ آیین‌نامه مجلس، این گزارش یک فوریتی باید خارج از نوبت در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس افزود: این طرح درباره نحوه برگزاری آزمون سراسری است و از آنجا که امسال از آزمون سراسری عبور کردیم، باید این طرح در دستور کار قرار گیرد.

وی در تذکر دیگری گفت: براساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار،‌ مجلس یک تکلیف قانونی برعهده قوه قضاییه گذاشت و کانون‌های وکلای دادگستری موظف شدند تا برگزاری آزمون سازمان سنجش کشوری آنهایی که ۷۰ درصد امتیاز میانگین را کسب کردند به عنوان پذیرفته شده قبول کرده و به عنوان وکیل پروانه کارآموزی بگیرد.

دلیگانی یادآور شد: اما اکنون این اتفاق رخ نداد و کانون وکلای دادگستری تهران قصد دارد در دو روز آینده در دانشگاه علم و صنعت آزمون علمی را دوباره برگزار کند و این برخلاف قانون مصوب مجلس است. این موضوع در خصوص سردفتران هم صدق می‌کند. برگزاری آزمون مجدد علمی خلاف قانون است و رئیس قوه قضاییه باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی بیان کرد: یکی از دلایل عقب افتادگی در رسیدگی به طرح نحوه برگزاری آزمون سراسری، برگزاری امتحانات بود، از سوی دیگر با دوستان در شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش نیز جلسات برگزار شده و اصلاحاتی نیز در حال انجام است اما به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی درباره تذکر دوم دلیگانی که به موضوع وکلا مربوط بود، خاطرنشان کرد: در این مورد کارها در حال انجام است و از قوه قضاییه این موضوع را پیگیری می‌کنم تا قانون به درستی اجرایی شود.

کد خبر: 78121

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0