4 اردیبهشت 1403 - 12:00 ق.ظ

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

ضرورت تحقق حاکمیت یکپارچه در حمایت از کسب‌وکارهای تجارت الکترونیکی

یاقوت نیوز- رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به وجود شفافیت قابل توجه در کسب و کارهای تجارت الکترونیکی، تصریح‌کرد: حمایت از کسب و کارهای تجارت الکترونیکی در راستای رشد این مجموعه‌ها، زمینه تحقق بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رشد اقتصاد دیجیتال را فراهم خواهد کرد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا)، «امین کلاهدوزان» افزود: در ۲ سال گذشته، فضای حاکم بر مجموعه دولت بر عزم جدی برای توسعه و حمایت از کسب و کارهای تجارت الکترونیکی و تاکید بر مشارکت مردم بوده است اما موانعی در دستگاه ها در این راستا وجود دارد که این حرکت عظیم در مسیر اهداف تعیین شده را با مخاطراتی روبه رو می‌کند.

وی با تاکید بر تحقق حاکمیت یکپارچه، اظهار داشت: تاکید ما در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر تحقق حاکمیت یکپارچه است؛ به این معنی که همه دستگاه ها و نهادهای مرتبط با حوزه تجارت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال باید هماهنگ در این مسیر حرکت کرده و از تصمیمات و رفتارهای متناقض از جمله در بخشنامه ها و دستورالعمل ها و یا البته عدم توجه به وظایف مشخص شده، پرهیز کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به رشد قابل توجه این حوزه در دولت سیزدهم، گفت: به‌دنبال حفظ و رشد بیش از پیش مسیر پیموده شده، در ۲ سال گذشته و وضعیت قابل توجه بهبود وضعیت کسب و کار و ارتقای آن هستیم که تحقق آن منوط به آشنایی دستگاه‌ها و نهادها با فضای کسب و کارهای تجارت الکترونیکی و اصلاح رویکردها در این راستا است.

کلاهدوزان در ادامه تصریح‌کرد: برای حمایت از فعالان زیست بوم تجارت الکترونیکی و تحقق جهش تجارت الکترونیکی با مشارکت مردم نیازمند اصلاح مقررات و قوانین بوده اما اهمیت اصلاح دیدگاه های مدیران مرتبط با این حوزه دوچندان است.

وی با تاکید بر ضرورت فعالیت قانون‌مند کسب و کارها گفت: مرکز توسعه همواره مروج فعالیت در چارچوب ضوابط معقول و منطقی کسب و کارها بوده و کسب و کارهای تجارت الکترونیکی را از جمله شفاف‌ترین مجموعه‌ها در کشور می‌داند. اما در کنار لزوم تنظیم و اجرای ضوابط، باید مراقب سخت‌گیری‌های غیر ضرور، ایجاد انحصار و عدم دخالت و رقابت دولت با بخش خصوصی باشیم.

بیشتر بخوانید

پیش‌بینی صدور ۲ میلیون گواهی امضای الکترونیکی در سال ۱۴۰۲

رشد ۷۵ درصدی حجم معاملات تجارت الکترونیکی در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲

کد خبر: 90617

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0