11 آذر 1402 - 2:30 ب.ظ

شهردار همدان:

صدور و ارسال پاسخ استعلام نقل و انتقال به دفاتر اسناد رسمی ، الکترونیکی و غیرحضوری شد

با راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک همدان و برای نخستین بار در سطح کشور؛ صدور و ارسال پاسخ استعلام نقل و انتقال به دفاتر اسناد رسمی ، الکترونیکی و غیرحضوری شد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛ شهردار همدان اظهار کرد: برای نخستین بار در سطح کشور و با راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک ، صدور و پاسخ استعلام نقل و انتقال به دفاتر اسناد رسمی صرفا” از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد و دیگر نیازی نیست شهروندان جهت اخذ پاسخ استعلام به شهرداری مراجعه کنند.

سید مسعود حسینی افزود: طبق همکاری صورت گرفته فی مابین شهرداری و کانون سردفتران و دفتریاران استان همدان در سال گذشته و در اقدامی نوین و بی‌نظیر در کشور با ایجاد دسترسی کاربران دفاتر اسناد رسمی به سامانه شهرداری الکترونیک‌، درخواست استعلام نقل و انتقال در سامانه مذکور توسط دفاتر اسناد رسمی ثبت و پاسخ آن بصورت الکترونیکی و برخط توسط کاربر مستقر در شهرداری به دفترخانه ارسال خواهد شد و دیگر نیازی نیست شهروند به شهرداری مراجعه کند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار و گزارشات اخذ شده از سامانه شهرداری الکترونیک  بیش از ۵۰ درصد مراجعات حضوری و درخواست های ثبت شده شهروندان مربوط به پاسخ دهی به استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی میباشد افزود با الکترونیکی شدن این خدمت کاهش پنجاه درصدی مراجعات به شهرداری را شاهد بوده ایم که این امر موجب کاهش تردد و صرفه جویی در وقت و هزینه شهروندان و نیز افزایش کیفیت خدمات در شهرداری شده است.

حسینی تصریح کرد: در این روش کلیه شهروندانی که نسبت به پرداخت عوارض سالیانه خود اقدام کرده و ملک آنان دیونی نسبت به شهرداری نداشته باشد ، شهرداری همدان موظف است نسبت به صدور پاسخ استعلام به صورت غیر حضوری و آنی اقدام نماید.

شهردار همدان در پایان با توضیح اینکه شهرداری مسئولیت مندرجات پاسخ استعلامی را که با شماره امضاء مجاز الکترونیکی که امکان مشاهده اصل استعلام در وب سامانه شهرداری الکترونیک همدان به نشانی https://esup.hamedan.ir فراهم آمده است را پذیرفته و تضمین می نماید ، اظهار داشت: کلیه استعلامات الکترونیک شهرداری دارای شماره امضاء مجاز الکترونیکی و به صورت بارکد یونیک بوده که بصورت دائمی امکان دریافت و مشاهده اصل استعلام از طریق بخش تصدیق گواهی سامانه شهرداری الکترونیک همدان را نیز داراست.

گفتنی است شهروندان همدانی ؛ لینک را باز کنید و از خدمات شهروندسپاری سامانه شهرداری الکترونیک همدان استفاده کنند.

کد خبر: 84939

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0