عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور بیان داشت :

شنیدن سوت قطار در شهرکرد تا پایان سال 1403 از زبان مسئولین

پروژه راه آهن جزو ابر پروژه های استان است و یکی از اقتصادی ترین محور راه آهن در سطح کشور خواهد شد این را ه آهن از ایستگاه حسن آباد اصفهان تا شهر کرد به طول 90 کیلومتر می باشد که الان در مجموع پیشرفت خوبی دارد وادامه آن از شهر کرد تا خوزستان در حال بررسی و مطالعه است وامیدواریم در آینده این اتفاق نیز حادث شود

به گزراش یاقوت نیوز؛ مهوش نوری زاده – چهار محال و بختیاری؛ عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور بیان داشت : پروژه راه آهن جزو ابر پروژه های استان است و یکی از اقتصادی ترین محور راه آهن در سطح کشور خواهد شد این را ه آهن از ایستگاه حسن آباد اصفهان تا شهر کرد به طول 90 کیلومتر می باشد که الان در مجموع پیشرفت خوبی دارد وادامه آن از شهر کرد تا خوزستان در حال بررسی و مطالعه است وامیدواریم در آینده این اتفاق نیز حادث شود
در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن در حال احداث استان عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور گفت : ما از ظرفیت پیمانکاران و کسانی که در عرصه ی راه سازی وارد می باشند استفاده می نماییم تا کاررا به اتمام برسانیم .وی در ادامه بیان داشت : تاکنون 4 پروژه در کشور راه اندازی کردیم که دو پروژه به اتمام رسیده و دو پروزه دیگر هم در دست ساخت و در حال تکمیل شدن است که یکی از آن ها پروژه 90 کیلومتری مبارکه به شهرکرد میباشد .
معاون راه و شهر سازی خاطر نشان نمود : یکی از تکالیفی که وزارت راه و شهرسازی برعهده ی مجموعه شرکت ساخت گذاشته است راه آهن 90 کیلومتری اصفهان به شهرکرد است که در دو سفر دولت مصوب شد. در سفراول 1000میلیارد تخصیص داده شد که از این مبلغ 600میلیارد آن محقق شد و سبب شد پروژه رونق بیشتر پیدا کند . در سفر دوم 3000میلیارد برای ساخت و بهره برداری از این پروژه در نظر گرفته شده که تا قبل از پایان این دولت به این پروژه تخصیص داده شود وی افزود هم اکنون کارها به جد پی گیر می شود و مشارکت بخش صنعت را هم در این زمینه در تامین منابع کشور داریم و امید است سرعت اجرای این پروژه را افزایش دهیم وی ابراز داشت حضور باقری مدیر کل راه و شهرسازی در این امر مغتنم است وامید است با بازدید های دوره ای یا یک ماهه در منطقه بتوانیم به برنامه ای که قول داده و مصمم هستیم به انجام برسانیم، برسیم . وی افزود : البته چالش هایی نیز وجود دارد که امید است با همکاری دستگاه ها مشکلات مرتفع گردد . وی در ادامه متذکر شد : این پروزه از سال های قبل کار شده و هزینه هایی نیز برای آن صورت گرفته اما برای اتمام این پروژه در همه ی بخش ها مانند : زیرسازی ،روسازی و ریل گذاری و وبخش ساختمان سازی ایستگاه ها 3000میلیارد هزینه نیاز دارد و بابرنامه ریزی همین موضوع مصوبه سفر شکل گرفته و با کمک راه و شهرسازی استان و کمک استاندار در برنامه است تا قبل از پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسد .

خدایار باقری مدیرکل راه و شهر سازی استان نیزبا تشکر از حضور معاون ساخت و توسعه راه آهن و استانداراستان وهیئت های همراه و اصحاب رسانه گفت : امید است رسانه ها در انعکاس زحمات پیمانکاران وهمه ی عوامل شرکت زیرساخت راه و شهر سازی در به ثمر رسیدن آرزو و آمال مردم استان در اتصال به راه آهن سراسری همت نمایند وی بیان داشت استانداراستان در حال حاضر هم و غم اول خود را در تزریق مالی پروژه و رسیدن به اهداف اتصال استان قرار داده است و ما برای رفع موانع مشکلات این پروژه آماده ایم تا در کوتاه ترین زمان پروژه به بهره برداری برسد .
قابل ذکر است که این مسیر ریلی با 92 کیلومتر طول دارای 5 ایستگاه می باشد که سه ایستگاه آن در اصفهان و دو ایستگاه در چهار محال و بختیاری می باشد حدود 15 تونل و چندیل پل در مسیر می باشد .

کد خبر: 86454

نویسنده: : مهوش نوری زاده

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0