10 فروردین 1403 - 8:30 ب.ظ

شبهای قدر و اعمال آن

یاقوت نیوز- بهترین دعای شب قدر، طلب عاقبت بخیری و داشتن فرجام نیکو در این دنیا است.

امام خامنه ای می فرمایند: شب قدر، شب عجیبی است؛ بهتر از هزار ماه، نه برابر آن؛ «خَیْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ». هزار ماه زندگی انسان، چقدر می‌تواند برکات به وجود آورد و جلب رحمت و خیر کند! این یک شب، بهتر از هزار ماه است. این، خیلی اهمیت دارد.

از این شب بزرگ و پر برکت، بهره ببریم و با استغفار و توبه و اشک و دعا، خود را به خدا نزدیک کنیم.

بهترین دعای شب قدر، طلب عاقبت بخیری و داشتن فرجام نیکو در این دنیا است. برای بهره گیری زیباتر از شب قدر، به سراغ قرآن برویم. قرآن راه را برای ما روشن و تبیین می کند:

۱. در آیه ۲۰۱ سوره بقره فرمود: وِمِنْهُم مَّن یَقُولُ رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الآخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ. و برخی از آنان می گویند: پروردگارا! در این دنیا به ما نیکی و در آخرت [نیز] نیکی عطا کن و ما را از عذاب آتش [دور] نگه دار.

۲. در آیه ۴۱ سوره ابراهیم فرمود: رَبَّنَا اغْفِرْ لی وَ لِوالِدَیَّ وَ لِلْمُؤْمِنینَ یَوْمَ یَقُومُ الْحِسابُ. پروردگارا! من و پدر و مادرم و همه‌ مؤمنان را، در آن روزی که حساب برپا می‌شود، بیامرز.

۳. در آیه ۷۴ سوره فرقان فرمود: وَالَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِینَ إِمَامًا. و کسانی ‏اند که می‏ گویند: پروردگارا! به ما از همسران و فرزندانمان آن ده که مایه روشنی چشمان [ما] باشد و ما را پیشوای پرهیزگاران گردان.

۴.‌از پیامبر (ص) درباره شب قدر سؤال شد، حضرت فرمودند: می‌گویی: اللّهُمَّ إنَّکَ عَفُوٌّ تُحِ‌

کد خبر: 89762

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0