سومین روز جشنواره فجر اصفهان با اِکران پنج فیلم سینمایی

یاقوت نیوز- سینماهای گذر تاریخی چهارباغِ اصفهان امروز (چهارشنبه) میزبان پنج فیلمِ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر از جمله «آغوش باز» و «بهشت تبهکاران» است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ چهار فیلم از بخش «سودای سیمرغ» و یک فیلم از بخش «نگاه نو» در سومین روزِ اکران فیلم‌های این دوره از جشنواره در تعدادی از سینماهای اصفهان به روی پرده می‌رود.

سینما فلسطین اصفهان ساعت ۱۸ میزبان «بهشت تبهکاران» است و ساعت ۲۰:۳۰ «نوروز» را بر روی پرده دارد؛ سینما سپاهان نیز در همین ساعت‌ها به ترتیب «آغوش باز» و «شکارحلزون» را در نوبت اکران خواهد داشت.

همچنین ساعت ۱۸ فیلم «نبودنت» و ساعت ۳۰: ۲۰ فیلم «بهشت تبهکاران» در سینما ساحل برای مخاطبان جشنواره فجر به روی پرده خواهد رفت.

بهشت تبهکاران جدیدترین ساخته مسعود جعفری جوزانی است؛ داستان این فیلم در زمان ملی شدن صنعت نفت و از سال ۱۳۲۹ روایت می‌شود.

تعداد زیادی از بازیگران مانند امیرحسین آرمان، لادن مستوفی، سحر جعفری جوزانی، پژمان بازغی، حمید گودرزی، رضا یزدانی، بهنام تشکر، هومن برق‌نورد، حسام منظور، رضا شفیعی‌جم، فریبا متخصص، فخرالدین صدیق شریف، اسماعیل خلج، علیرضا جلالی ‌تبار، محمدرضا هاشمی، سهیل برخورداری، حمید متقی، فتح‌الله جعفری جوزانی، مهدی مهریار، جواد طوسی، افسانه بایگان و فرهاد قائمیان در فیلم بهشت تبهکاران نقش آفرینی کرده اند.

نوروز نیز سومین ساخته سهیل موفق است که علی نصیریان، مهدی هاشمی، شبنم مقدمی، افشین هاشمی و مهتاب ثروتی از بازیگران این فیلم هستند؛ این فیلم در ژانر کودک و در مورد نوروز، آیین و رُسوم، افسانه‌ها و اساطیر نوروزی است.

بهروز شعیبی نیز در ششمین تجربه سینمایی خود به سراغ یک داستان عاشقانه رفته و«آغوش باز» را با حضور تعداد زیادی از بازیگران مطرح تولید کرده است؛ حامد کمیلی، محسن کیایی، گلاره عباسی، شبنم گودرزی، جواد خواجوی، وحید نفر، علی عطایی، روژین فاطوری‌فر، ساینا توکلی، میثم نوروزی، سهیل هژبر، مسعود خانی، مهدی هاشمی، احترام برومند، حسن معجونی، هاتف شعیبی و نفس‌ نکی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان فیلم آغوش باز آمده است: «سه‌ قصه عاشقانه، سه زوج در فراز و نشیب روابط عاطفی فرصت می‌یابند به تعریف جدیدی از عشق برسند».

شکار حلزون از بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر در اصفهان بر روی پرده می‌رود و محسن جسور یکی از فیلم اولی‌های این دوره از جشنواره آن را کارگردانی کرده است.

این فیلم روایتگر قصه مینو، زن جوان سرپرست خانواده‌ای است که برای تامین معاش در یک شرکت خدماتی و نظافتی مشغول به کار است‌. او با پیشنهاد شغل پرستاری از پدرِ یک جوان مواجه می‌شود که شرط پذیرفتن این شغل با حقوق مناسب، جاری شدن صیغه محرمیت میان آنهاست.

حسین پاکدل، فرناز زوفا، محمد رسول صفری، مسعودرضا عجمی، رابعه مدنی، یاسمن ترابی، علی‌اکبر قاضی نظام، امیرعلی سخایی، میثم محمدی در فیلم شکار حلزون ایفای نقش کرده اند.

نبودنت نیز چهارمین تجربه کارگردانی بلند کاوه سجادی حسینی است و سحر دولت‌شاهی،‌ آزاده صمدی‌، رضا بهبودی و امیر آقایی از بازیگران در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

این ملودرام زنانه درباره تاثیر و عوارض مهاجرت‌های غیرقانونی بوده و در خلاصه داستان آن آمده است: «مرضیه بعد از پنج سال شوهرش را می‌یابد ولی فرهاد دوباره گم و گور می‌شود».

۱۸ فیلمِ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر از دوشنبه ۱۶ تا ۲۲ بهمن در سینماهای ساحل، فلسطین و سپاهان در گذر تاریخی فرهنگی چهارباغِ اصفهان به روی پرده می‌روند.

فیلم‌های«آبی روشن»،«باغ کیانوش»، «تابستان همان سال»، «احمد»، «دروغ های زیبا»، «بهشت تبهکاران»، «نوروز»، «نبودنت»، «ظاهر»، «آپاراتچی»، «آغوش باز»، «شکار حلزون»، «قلب رقه ۱۲»، «رویا شهر»، «پرویز خان»، «شمشیر و اندوه» و «آسمان غرب» در جدول اکران سینماهای گذر چهارباغ اصفهان قرار دارد.

امسال ۲۲ فیلم در بخش «سودای سیمرغ»، ۱۲ فیلم در بخش «نگاه نو» و چهار فیلم در بخش «انیمیشن» با یکدیگر رقابت می‌کنند و در نهایت برگزیدگان بخش‌های مختلف در مراسم اختتامیه ۲۲ بهمن معرفی خواهند شد.

کد خبر: 87736

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0