24 بهمن 1402 - 2:00 ب.ظ

زنان سرپرست خانوار نیازمند از خدمت مستمری برخوردار می‌شوند

یاقوت نیوز- رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: زنان سرپرست خانوار که دارای مشکلات اقتصادی بوده و یا نیازمند حمایت از دولت هستند، می‌توانند با مراجعه به سازمان بهزیستی از خدمت مستمری برخوردار شوند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از سازمان بهزیستی کشور، علی محمد قادری روز سه شنبه درباره اقدامات حمایتی این سازمان از اقشار آسیب‌پذیر اظهار داشت: سازمان بهزیستی حدود هفت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خدمات مستمر و غیر مستمر خودش قرار داده است و حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش این سازمان خدمت مختلفی را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بهزیستی از قبل از تولد در حوزه ژنتیک تا دوره سالمندی خدمات را ارائه می‌کند به عنوان مثال طرح‌های پیشگیری از معلولیت پیشگیری از تنبلی چشم خدماتی هستند که هر ساله به طیف‌های مختلفی از جامعه ارائه داده می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: در دولت سیزدهم حمایت‌های زیادی در سطوح مختلف از اقشار آسیب پذیر اتفاق افتاد و آثار توجه و موضوع تکافل اجتماعی بیش از گذشته در سازمان بهزیستی از طرف دولت برقرار است.

وی با یادآوری اینکه قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت یکی از محورهای خدمت رسانی دولت در سال های گذشته بوده است، تصریح کرد: در دو سال گذشته ۵۰۰ هزار خانوار وارد چرخه مستمری شده اند و اکنون یک میلیون و ۵۴۲ هزار خانوار تحت پوشش این خدمت هستند.

پایش تمام استان‌ها برای شناسایی خانوارهای محروم

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس دستور رییس جمهور، این سازمان سکوی جدیدی را تحت عنوان «ظرفیت سازی اجتماعی» طراحی کرد تا نهادها و مجموعه‌های دولتی که بتوانند اقشار محروم را که در نقاط تاریک شهری و روستایی و نقاط کم برخوردار بودند، شناسایی کرده و کمک رسانی کنند.

قادری اظهار داشت: در این طرح تمام استان های کشور مورد بررسی قرار گرفتند به طوری که بیش از ۱۳ هزار ملاقات در دور نخست انجام شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در عین حال یادآور شد: هر سال تعداد قابل توجهی از شهروندان در تصادفات دچار معلولیت شده و به زمره افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی وارد می شوند.

وی از بهزیستی به عنوان تنها سازمان متکفل افراد دارای معلولیت در کشور یاد کرد و افزود: خانواده‌هایی که دارای چند قلو هستند، پشت نوبت خدمت مستمری در سازمان بهزیستی قرار نخواهند گرفت.

وی گفت: سازمان بهزیستی از نظر فعالیت یک جامعه متکثر است و برنامه‌های متنوعی را در سه حوزه پیشگیری، توانبخشی و امور سلامت اجتماعی دارد.

کد خبر: 87818

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0