31 خرداد 1402 - 12:00 ق.ظ

رییس سازمان بورس: ظرفیت ایران در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان چشمگیر است

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه اکنون دنیا در حال حرکت به سمت شرکت‌های دانش بنیان است گفت: ایران در این زمینه از ظرفیت خوبی برخوردار است و سال گذشته اقدامات خوبی را در زمینه معرفی بازار سرمایه در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش یاقوت نیوز؛ «مجید عشقی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید از یک شرکت دانش بنیان در یزد در جمع مدیران این شرکت اعلام کرد: یکی از مهمترین اهداف سازمان بورس، معرفی بازار سرمایه، حمایت و تقویت شرکت های دانش بنیان و گسترش آنها در سطح کشور است.
وی ضمن اشاره به برنامه‌های سازمان بورس اعلام کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان بورس حضور در استان‌ها به صورت میدانی، ارتباط با شرکت‌های فناوی دانش بنیان، معرفی بازار سرمایه، استفاده از همه ظرفیت‌ها در سطح استان و کمک به ارزرش افزوده کشور است.

عشقی گفت: اکنون دنیا در حال حرکت به سمت شرکت‌های دانش بنیان است و ایران در این زمینه از ظرفیت خوبی برخوردار است.
به گفته رییس سازمان بورس، سال گذشته اقدامات خوبی را در زمینه معرفی بازار سرمایه در دستور کار قرار دادیم که امیدواریم بتوانیم جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتباط آنها با بورس را از طریق همکاری صنایع و مسئولان قوی‌تر کنیم.

تلاش برای افزایش فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در بورس

در ادامه این نشست «محمد دهقان منشادی»، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با اعلام اینکه به جد به دنبال حضور فعال و موثر دانش بنیان ها در بازار سرمایه هستیم، گفت: در ادامه اقدامات خود به دنبال افزایش فعالیت این شرکت‌ها در بازار سرمایه هستیم.

وی افزود: همچنین به دنبال این موضوع هستیم که شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار سرمایه نزدیک تر و فعالیت آنها با این بازار تطبیق داده شود.

دهقان منشادی اظهار کرد: یزد پیش‌گام شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور است که در این راستا به دنبال استانداردسازی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان هستیم.

در این نشست مسوولان شرکت دانش بنیان به ضرورت حمایت مادی و تقویت شرکت های دانش بنیان توسط دولت و سازمان بورس تاکید و گزارشی از ظرفیت های این واحد ارایه کردند.

کد خبر: 77329

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0