29 خرداد 1402 - 10:00 ق.ظ

دوست داریم «پایتخت» و «روزی روزگاری» را ادامه دهیم

مدیرکل دفتر فیلمنامه صداوسیما درباره سیاست دنباله‌سازی در تلویزیون گفت: خیلی دلمان می‌خواهد دو سریال «روزی روزگاری» و «پایتخت» را ادامه بدهیم.

به گزارش یاقوت نیوز؛ حسین اسدی‌زاده  ضمن بیان این مطلب افزود: گروه نگارش سریال پایتخت پیش من نیامده اند و هنوز با هم درباره ادامه اش حرف نزده ایم. من خودم مجموعه سریال پایتخت را دوست دارم. آقای جلیلی، قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما در امور فرهنگی هم مکرر گفته‌اند پایتخت الگوی فیلمنامه نویسی است. چون به واقعیت زندگی مردم نزدیک است.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی مذاکرات با گروه پایتخت انجام می‌شود اظهار داشت: ما الان در مرحله دعوت همگانی هستیم و دوست داریم تک تک فیلمنامه‌نویسان بیایند و طرح‌های‌شان را به ما بدهند.

دوست داریم «پایتخت» و «روزی روزگاری» را ادامه دهیم/ فعلا جلسه مشترکی نداشته‌ایم

جزییات طرح کمدی درباره اغتشاشات

اسدی‌زاده با اشاره به این‌که طرحی کمدی درباره اغتشاشات آماده شده است درباره جزییات آن توضیح داد: در این طرح در دل یک موقعیت تلخ یک جابجایی رخ می دهد و یک نفر جای فرد دیگری قرار می گیرد. ما همه زورمان را می زنیم که این طرح ساخته شود. فعلا یک طرح ده صفحه‌ای است که به زودی تبدیل به فیلمنامه می‌شود.

شوراهای چندگانه حذف شده است

وی با اعلام این خبر که با راه اندازی دفتر فیلمنامه صداوسیما، شوراهای چندگانه حذف شده است ادامه داد: شورای بررسی اولیه و ثانویه و میانی حذف شده و الان اصلا شورایی وجود ندارد. ناظرها را با نویسنده‌ها همراه کرده‌ایم که هر نکته‌ای دارند بگویند. نویسنده‌ها می‌توانند به صورت آنلاین (برخط) با ناظر در ارتباط باشند. خود بنده هفته‌ای یک بار با نویسنده‌ها حرف می‌زنم تا ببینم چه مساله‌ای دارند.

تیمی که کف بیابان سریال می ساخت الان با قرارداد میلیاردی از آپارتمانش خارج می شودوی افزود: هر کسی در هر جای ایران زمین می تواند از طریق نرم افزار بله طرحش را ثبت کند. طرحش در بازه زمانی یک ماهه توسط کارشناسان خوانده می شود و جواب مکتوب می گیرد. او حق اعتراض هم دارد. به محض تایید به سمت کارگروه‌های سند تحول می رود که در این مرحله ۱۲ کارگروه داریم. پس از آن طرح تبدیل به فیلمنامه می‌شود. شرط ما این است که طرح به واقعیت جمهوری اسلامی مربوط باشد و دچار تکرار کلیشه‌ها نباشد. در فرایند جدید بیش از ۵۰ سریال و ۱۰۰ تله فیلم در سال نوشته می شود. البته می دانم که کار سختی است.

مدیرکل دفتر فیلمنامه صداوسیما راه ساخت سریال‌های خوب را پناه بردن به قصه های خوب و نیت های خالص و آدم های مجاهد دانست و گفت: تیمی که با آن سلبریتی‌ها زمانی، روزی روزگاری را کف بیابان ساختند، الان حاضرند با قراردادهای میلیاردی از آپارتمان‌هایشان خارج شوند؟ سریال سازی یک کار جمعی است که کلی پارامتر دارد. فقط فیلمنامه‌اش با ماست. بخشی که من مسئولش هستم فقط از راه قصه‌گویی خوب حل می شود.

کد خبر: 77240

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0