29 مهر 1402 - 10:00 ق.ظ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

خراسان رضوی، فارس و کرمان، پیشتاز در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی، ظرفیت مجموع اراضی تامین شده و در مراحل الحاق را ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی برشمرد و گفت: تامین زمین در شهرهای جدید از روش‌های الحاق و توافق با بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گزارش یاقوت نیوز؛ ‌از وزارت راه و شهرسازی، «ارسلان مالکی» در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیران راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد، وضعیت اراضی تامین شده در محدوده شهرها را توضیح داد و افزود: زمین تامین شده حاصل از شناسایی اراضی داخل محدوده یا الحاق اراضی تاکنون به ۳۵ هزار و ۴۴ هکتار رسیده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۲۲ هزار هکتار زمین نیز در مراحل الحاق در استان‌ها قرار دارد که اگر برای الحاق تصویب شود، در مجموع ۵۵ هزار هکتار زمین حاصل از الحاق برای ساخت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن تأمین می‌شود، این در حالی است که سهم سازمان ملی زمین و مسکن در تأمین زمین برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود.

مالکی درباره آخرین وضعیت متقاضیان واحد شرایط نهضت ملی مسکن در استان‌ها، خاطرنشان کرد: استان‌های فارس، خراسان رضوی و کردستان بیشترین متقاضی و شاهرود و جنوب کرمان کمترین متقاضی را دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در استان‌های خراسان رضوی، فارس و کرمان، بیشترین زمین تامین شده است، اما با توجه به تعداد بالای متقاضیان در این استان‌ها، تامین اراضی باید ادامه یابد.

در ادامه این نشست، مدیران راه و شهرسازی استان‌ها به تفکیک گزارشی از وضعیت اراضی شناسایی شده، الحاق شده و در حال الحاق ارائه دادند.

در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن که با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی در بخش مسکن و شهرسازی برگزار شد، گزارش عملکرد معاونت‌های مذکور، شرکت بازآفرینی شهری ایران، مرکز توسعه سیاست‌های راهبردی و شرکت عمران شهرهای جدید درباره تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن ارائه شد.

به گزارش ایرنا، نهضت ملی مسکن به عنوان مهمترین برنامه دولت سیزدهم امروز در روند رو به جلویی قرار گرفته و طبق آخرین آمار ارائه شده تاکنون زمین برای ساخت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی تامین شده است.

کد خبر: 82986

برچسب ها: , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0