28 تیر 1402 - 6:00 ب.ظ

تیرماه ۱۴۰۲ کدام آثار موسیقایی منتشر شدند؟

آلبوم‌های موسیقی همچون «آویشن و اندوه»، «زنگ خاطره»، «حکایت‌های شیرین»، «به پهنای گیتی» و تک‌آهنگ‌های «رویای دور»، «فرکانس ۹۶۳ هرتز»، «زندگیم سوخت» و «خداحافظ» تیرماه ۱۴۰۲ منتشر شدند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ آثار موسیقایی منتشر شده در تیرماه امسال همچون ماه گذشته در حوزه آلبوم‌ها بیشتر به صورت بی‌کلام و در گونه موسیقی کلاسیک و سنتی ایرانی بوده و گونه موسیقی پاپ در حوزه تک‌آهنگ‌ها همچنان پیشتاز است.

وحید تاج خواننده موسیقی سنتی تیرماه امسال سه آلبوم‌؛ «قراری نماند»، «ترنم خیال»، «رقص گل» و سه تک‌آهنگ؛ «نقاش»، «ماه دلخواه» و «گل بُوسونی» را منتشر کرده که این تعداد اثر برای تاج قابل توجه است.

همچنین تک‌آهنگ «کوی عشق…» با شعری از مولانا، آهنگسازی حمیدرضا گلشن، خوانندگی سالار عقیلی (خواننده موسیقی سنتی)، نوازندگی گیتار الکتریک امیر مباشر و تنظیم‌ ایمان کی‌پیشینیان منتشر شده است.

حمید غلامعلی خواننده پیشکسوت موسیقی پاپ پس از مدت‌ها تک‌آهنگ «رویای دور» را با ترانه‌ای از سجاد عزیزی آرام، آهنگسازی و تنظیم محمدرضا چراغعلی منتشر کرده است.

در این گزارش بعضی از آثار موسیقایی منتشر شده در تیرماه امسال مرور می‌شوند.

«تجربه‌هایی برای گروه‌نوازی سازهای ایرانی»

آلبوم «تجربه‌هایی برای گروه‌نوازی سازهای ایرانی» با آهنگسازی محمدرضا فیاض شامل ۱۰ قطعه؛ با کاروان صبا، چهارمضراب دشتی، در هوای محجوبی، پیش‌درآمد دشتی، مقدمه‌ دشتی، رنگ دشتی، مقدمه‌ بیات ترک، پنجگان مضرابی و کوبه‌ای، چهارگان زهی، مقدمه‌ی ابوعطا، رنگ ابوعطا، پیش‌درآمد افشاری، جنگ شهنازی، مقدمه‌ سه‌گاه و کشش‌ها، چهارمضراب دلکش است.

پگاه زهدی (سنتور)، مریم افتخاری، بهار امراللهی، آفرین نظری‌جو (قانون)، مسعود آذین، رضا ابراهیمی، سیاوش ایمانی، بهاران ببری، گلنوش صالحی، الهام نوعی (تار)، رضا ابراهیمی (سه‌تار)، حسین خوش‌چهره، فرهاد زالی، آرش فلاح (نی)، متین آهنگری (کمانچه و کمانچه آلتو)، بیتا قاسمی (قیچک باس)، یاسمین شاه‌حسینی (عود)، سهیل کاکاوند، راضیه نظری (تارباس)، صدف افشاری، پگاه شریفی، بهار فخاریان (سنتورباس)، ماهان ببری، مسعود براره، فرید خردمند، هیرش نقشبندی (تمبک)، ماهان ببری، فرید خردمند و روشنک رفانی (بندیر، دف، دایره، کوزه) نوازندگان این اثر هستند که توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور با شماره مجوز ۷۴۴۹۳۰-۳۳۱۱۳-۹ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

همچنین کتابی با همین مضمون نگاشته شده که در بخشی از توضیح آن آمده است: «در مجموعه‌ حاضر محمدرضا فیاض کوشیده تجربیات و پیشنهادهای خود را در زمینه‌ واحد عملی گروه‌نوازی ایرانی به نحو نظام‌مندی ارائه کند. اما به علاوه، این ۱۰ قطعه با بیشترین میزانِ ممکنِ تقید به مَدرَسیگرایی و کلاسیک گرایی، و با پرهیز از فرم‌های آزاد رایج، تعمدا به گونه‌ای طراحی شده که برای واحد نظری «آفرینش در موسیقی ایرانی» هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.»

تیرماه ۱۴۰۲ کدام آثار موسیقایی منتشر شدند؟

«درویشانه»

آلبوم «درویشانه» نقلی از برخی آثار به ‌جا مانده از درویش‌خان با نوزاندگی تار امیر شریفی شامل ۲۱ قطعه در سبک کلاسیک ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور منتشر شده است.

در توضیح این اثر آمده است: ««درویشانه» یک نوبتِ کاملِ موسیقی دستگاهی است که قطعات آهنگسازی شده‌ بی‌کلام و بخش قابل توجهی از جملات مترآزاد آن «نَقلی» است از ساخته‌ها و نواخته‌های درویش‌خان؛ از این رو این اثر تلاشی است در جهت اجرای برخی مختصات فنی و محتوایی آثار به جا مانده از این استاد برجسته.

«درویشانه» اثری است چندلایه که در آن از سویی شاهد اجرای برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد و بسیار شاخصِ ساز درویش‌خان و از سویی دیگر شاهد تأویل و تفسیر مجری از برخی قطعات و محتوای روایت شده توسط ایشان هستیم. از آنجایی که «درویشانه» بر اساس سنت نقل در موسیقی دستگاهی ایران طراحی و اجرا شده است، در این اثر تمام انواع نَقل در لحظاتی به تفکیک و در لحظاتی به گونه‌ای در هم تنیده قابل شنود است؛ از این رو در دفترچه‌ این آلبوم توضیحاتی پیرامون مفهوم نَقل و گونه‌های مختلف آن ارائه شده است. فارغ از جنبه‌های فنی، «درویشانه» ادای احترامی است به نبوغ و احساسات اثرگذار و سبک بسیار ممتاز نوازندگی و آهنگسازی درویش‌خان.»

تیرماه ۱۴۰۲ کدام آثار موسیقایی منتشر شدند؟

«آویشن و اندوه»

آلبوم «آویشن و اندوه» با آهنگسازی سیاوش ولی‌پور و خوانندگی حسین نورشرق شامل هشت قطعه؛ پایان ماجرا با شعری از هوشنگ ابتهاج، آویشن و اندوه با شعری از پانته‌آ صفایی، فراموش شده با شعری از هوشنگ ابتهاج، چلّگی با شعری از قیصر امین‌پور، بوسه شراب با شعری از حسین منزوی، بغض با شعری از قیصر امین‌پور، نهفت با شعری از بهمن رافعی و همفسر باد با شعری از حسین منزوی است.

نوازندگان؛ سیاوش ولی‌پور (سنتور)، آزاده امیری (تار)، توحید وحید (کمانچه)، حمید قنبری (تمبک و بندیر)، زکریا یوسفی (سازهای کوبه‌ای)، میخائیل آکینفین (ویولن یک)، گنادی آکینفین (ویولن ۲)، الکساندرا ژلواکووا (آلتو)، تاخمینا آصلانووا (ویلنسل)، ماریا شارپیلو (ابوا) و یوگنی استارادوبتسف (پیانو)، مارگاریتا کاراتیگینا مدیر هنری، ایلیا کارپف صدابردار، توحید وحید میکس و مسترینگ و سیروس سلیمی طراح گرافیک از دیگر عوامل این اثر هستند که توسط مرکز نشر و پخش جوان با شماره مجوز ۱۴۰۲۱۰۴۶-۳۰۰۰۰۳۱ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

تیرماه ۱۴۰۲ کدام آثار موسیقایی منتشر شدند؟

«سراب»

آلبوم بی‌کلام «سراب» با آهنگسازی و نوازندگی پیانو فرهاد خطیب دماوندی هنرمند ایرانی مقیم فرانسه شامل ۱۲ قطعه؛ عشق اول، چند سال بعد، نقاهت، امپرومپتو، در جست و جوی قطعه گمشده، خاطرات، سرمست خوشبختی، جایی که دلم را جا گذاشتم، چیرگی، پائیز، سراب و گریزناپذیر است.

لوئیک سونیه صدابردار، آندره‌آ بوتاتزی و شارل رونژیه عکاس، جواد شریف‌پور گرافیست از هنرمندان این اثر هستند که توسط کانون نشر موسیقی پژواک نیزوا با شماره مجوز ۱۴۰۲۲۴۸۷-۳۰۰۰۰۳۱ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

در توضیح این اثر آمده است:«سراب مجموعه‌ای است متشکل از دوازده قطعه برای پیانو که توسط فرهاد خطیب دماوندی ساخته و نواخته شده‌اند. نقطه آغاز، تریلوژی (سه گانه) عشق است: «عشق اول»، «چند سال بعد» و «نقاهت». پایان کار، «سراب» و «گریزناپذیر»! گویا، برای آهنگساز، عشق به معنای آغاز واقعی زندگی است. برایمان از برافروزی شعله «عشق اول» می‌گوید و زخمی که از آن در «چند سال بعد» بر دلش مانده و از دوباره برخاستنش در «نقاهت»، سپس از شور زندگی و سرمستی از بخت خوش و سرانجام تسلیم بودنمان در دستان سرنوشت را در «گریزناپذیر» به زبان موسیقایی نئورمانس بیان می‌کند.»

تیرماه ۱۴۰۲ کدام آثار موسیقایی منتشر شدند؟

«زنگ خاطره»

آلبوم بی‌کلام «زنگ خاطره» مروری بر خاطرات شنیداری دهه شصت اثری از بابک شهرکی به کوشش سهیل سلیم‌زاده شامل ۱۱ قطعه؛ سال‌های دور از خانه با آهنگسازی کوئیچی ساکادا، خاله ریزه با آهنگسازی لین سو سان، از سرزمین شمالی با آهنگسازی ماساشی سادا، حنا، دختری در مزرعه با آهنگسازی تورو فویوکی، اناستازیا با آهنگسازی دیوید نیومن و استفان فلاهرتی، بابا لنگ دراز با آهنگسازی میتسوکو هوری، دختری به نام نل اثری از موسیقی فولک انگلیسی، داستان زندگی با آهنگسازی آکیرا شیگرو سنشی، بچه‌های مدرسه والت، جاده ابریشم اثری از کیتارو و پوارو با آهنگسازی کریستوفر گانینگ است.

بابک شهرکی نوازنده ویولن، ویولا، سینتی سایزر، میکس و مسترینگ، سهیل سلیم‌زاده نوازنده ویولنسل، پیانو و سینتی سایزر و علی جدیدی عکاس و طراح از هنرمندان این اثر هستند که توسط شرکت پارت صدا با شماره مجوز ۵۸۴۹- ۱۴۰۰ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

تیرماه ۱۴۰۲ کدام آثار موسیقایی منتشر شدند؟

«حکایت‌های شیرین»

آلبوم «حکایت‌های شیرین» با آهنگسازی و تنظیم هومن مهدویان و خوانندگی امیر بستان شامل ۱۰ قطعه؛ چهارگاه؛ وقت طرب، تکنوازی سه‌تار، فریبا، تکنوازی سه‌تار و حکایت‌های شیرین، دشتی؛ شب جدایی، تکنوازی تار، غم دل، تکنوازی تار و کمانچه و عقل و عشق در سبک سنتی و کلاسیک ایرانی است که اشعار آنها از آثار حافظ شیرازی، مولانا، سعدی و فخرالدین عراقی بهره گرفته شده است.

هومن مهدویان (تار، سه‌تار، عود، بم‌تار و سه‌تار باس)، سحر ابراهیم (قانون)، مرتضی صنایعی (نی)، علیرضا دریایی (کمانچه) و فرهاد صفری (تنبک، زروان، باژنگ و دفک) نوازندگان این آلبوم هستند که توسط موسسه فرهنگی هنری فراواز چنگ با شماره مجوز ۲۶۹۸-۱۴۰۱ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

در توضیح آلبوم «حکایت‌های شیرین» آمده است: «یکی از دارایی‌های هر انسانی خاطراتی هستند که در گذر سال‌ها در کوله بار ذهن خودش برای همیشه نگاهشان داشته است. خاطره نبودن‌ها، نفس‌هایی که در هوایی کشیده شده و حال و هوای آن لحظات حکایت‌های شیرین، هرچند گاه لحن غم‌انگیزی به خودش گرفته اما برایم لحظات تولد هر آهنگ، مرتبط با موضوع و واقعه‌ای خاص بوده و مثل یک فیلم ضبط شده و دوست داشتنی است. طی این سال‌ها به جز اساتید بزرگوار، همیشه دوستان خوبی از اهالی موسیقی دستگیر و همراهم بوده‌اند که البته بدون ایشان، امروز این اثر وجود نداشت. دوست قدیمی و خوبم شهاب نطاق، استاد و هنرمند دوست داشتنی نیما زاهدی و آهنگساز خلاق هومن مهدویان.»

تیرماه ۱۴۰۲ کدام آثار موسیقایی منتشر شدند؟

«کرانه‌های معنی»

آلبوم «کرانه‌های معنی» با آهنگسازی پوریا سلیمانی و خوانندگی پوریا عابدینی شامل ۱۱ قطعه؛ بیات ترک؛ آفتاب، ساز و آواز، طرب انگیز، تکنوازی سنتور، موج سودا، گوشه شکسته؛ تکنوازی کمانچه، ضربی شکسته/همراه با آواز، ساز و آواز (شور)، مازندرانی (دشتی)، ساز و آواز (دشتستانی بابا طاهر) و کرانه‌های معنی/ سایه (دشتی) در سبک کلاسیک ایرانی است که ترانه‌های آنها از اشعار باباطاهر، سعدی و مولانا بهره گرفته شده است.

نوازندگان: پوریا سلیمانی، محمدرضا عزیزی (تار)، جلال نقی لو (تنبک)، مسعود جعفری (دف)، صابر محمدی و بهنام بیات (کمانچه)، کیارش بکتاشیان، مرتضی صنایعی (نی)، پویا محمدی (سنتور)، پریا علی یاری (تارباس) و ماه گل مقتدر (عود)، فرزان روزبهانی و مازیار مرتاضیه میکس و مسترینگ، علیرضا حاجی رحمانی طراح گرافیک و محمد آهنگری عکاس از دیگر هنرمندان این اثر هستند که توسط نشر موسسه دلنوازان نغمه چکاوک، پخش نشر و پخش جوان و با حمایت موسسه ترنم مهربان استان زنجان با شماره مجوز ۱۵۳۵-۱۴۰۰ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

تیرماه ۱۴۰۲ کدام آثار موسیقایی منتشر شدند؟

«غزالان رمیده»

آلبوم «غزالان رمیده» با آثار آهنگسازان به‌نام فضل الله توکل، پرویز یاحقی، جواد لشگری، حبیب الله بدیعی و فرهنگ شریف، با نوازندگی ویلن رجاء محمدی، پیانو غزال ناظر فصیحی و تنبک سحاب تربتی شامل ۹ قطعه؛ ترسم فراموشم کنی، می عاشقانه، کعبه دلها، بهار نورسیده (غزالان رمیده)، خسته قسم، به او چه بگویم، حدیث چشم، سلام به پیری و برف پیری در سبک سنتی کلاسیک ایرانی است که با شماره مجوز ۷۵۸-۱۴۰۲ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

در معرفی این آلبوم به قلم محمدی آمده است: «مجموعه نواهای منتخب پیش رو، حاصل همگرایی فکری افرادی است که شاید بتوانشان از آخرین شاگردان اساتیدی دانست که محضرشان را چهره به چهره و نفس به نفس درک کرده‌اند. بی‌شک انتخاب معدود آثار از میان چند صد ترانه جاودان بجای مانده امری آسان نبود؛ با این وجود آنچه می‌شنوید بیانی مشترک از برداشتی است که خالقان این آلبوم از دوران دیر و دور غزالان رمیده این دیار داشته‌اند. امید که ساکن دل‌ها گردد.»

تیرماه ۱۴۰۲ کدام آثار موسیقایی منتشر شدند؟

«شب‌های طولانی»

آلبوم «شب‌های طولانی» با آهنگسازی آرمان نهرور و سیدکامیار شریعت شامل ۱۶ قطعه؛ زندگی دوباره یک، رویای صورتی، رقص شکوفه‌ها، رنج بی‌پایان، کودکی ۲، بقا، زندگی دوباره ۲، پاییز سبز، شکوفه‌های امید، کودکی یک، کوچه پس کوچه‌های کودکی، اشک زلال، شور عشق، والتس مهتابی، شب ارغوانی و معجزه عشق در سبک پاپ است.

نوازندگان این آلبوم جمعی از هنرجویان نهرور؛ آریا نبی‌زاده، سوگند فاطمی صدر، مهرو رئیسی، سامان نکوروح، دانیال شادمان‌پور، رهان سقاییان‌نژاد، آرمین دبیر، مریم جعفری هوشیار و آبتین علی نسب هستند.

آرمان نهرور و آریا نبی‌زاده تنظیم‌کننده، حمید آداب ناظر صدابردار و مسترینگ، مهدی بشیر صدابردار از دیگر عوامل این اثر هستند که توسط مرکز نشر و پخش جوان با شماره مجوز ۶۰۸۰-۱۴۰۱ منتشر شده است.

تیرماه ۱۴۰۲ کدام آثار موسیقایی منتشر شدند؟

«بیداد خموشان»

آلبوم بی‌کلام «بیداد خموشان» اثری از دوئو تآی؛ امیرحسین رئوفی و حمید فروزان شامل پنج قطعه در سبک کلاسیک ایرانی است. این اثر نخستین آلبوم رئوفی و فروزان و برداشتی آزاد از آلبوم «سوگواران خموش» به آهنگسازی پژمان طاهری است که برای دوئت سنتور بازتنظیم شده است. پالایش صدای این اثر برعهده سیاوش کامکار بوده است.

«بیداد خموشان» اسفندماه ۱۴۰۰ در مراسم رونمایی آثار مکتوب پژمان طاهری به دعوت وی در فرهنگستان هنر اجرا و ضبط زنده شده و توسط «نشر موسیقی درنگ» منتشر شده است.

تیرماه ۱۴۰۲ کدام آثار موسیقایی منتشر شدند؟

«به پهنای گیتی»

آلبوم بی‌کلام «به پهنای گیتی» (EP) با بهره گیری از موسیقی الکترونیک با آهنگساز مهدی سیروس شامل چهار قطعه؛ سرآغاز، هبوط، این سو و آن سو و مرگ در سبک تلفیقی است.

مهدی سیروس و فرید فرقانی تنظیم‌کنندگان، فرید فرقانی صدابردار، میکس و مسترینگ و سیدابراهیم فخرحسینی طراح کاور از دیگر عوامل آلبوم «به پهنای گیتی» هستند که توسط موسسه فرهنگی هنری ایماژ گیلان با شماره مجوز ۳۹۶۹-۱۴۰۲ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است.

سیروس در توضیح این آلبوم نوشته است: ««به پهنای گیتی» تصویرسازی موسیقیایی از سرگذشت انسان است. از عدم، وجود و رفتن حکایت می‌کند. برای ساخت این اثر از اصوات، نغمات و نواهای سرتاسر جهان هستی در کنار دف به عنوان سازی کهن که قدمتی به درازای تاریخ بشریت دارد، بهره جسته شده است.

نکته مهم: به دلیل نوع موسیقی و میکس و همچنین تنوع صدایی موجود در قطعات، برای دریافت کیفیت مطلوب، استفاده از سیستم پخش استریو و یا هدفون ضرورتی بسیار دارد.»

تیرماه ۱۴۰۲ کدام آثار موسیقایی منتشر شدند؟

«لحظه دیدار» و «اوهام»

قطعه‌های «لحظه دیدار» با شعری از مهدی اخوان ثالث و «اوهام» با شعری از نیما یوشیج، آهنگسازی، تنظیم‌، خوانندگی، نوازندگی، میکس و مسترینگ رامین حسین‌پور و تهیه‌کنندگی شرکت گیتی گویش با مجوز رسمی از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شدند. این قطعه‌ها با سازهای گیتار الکتریک، گیتار بیس، درامز، کیبورد، گیتار آکوستیک نواخته شدند. مضمون این دو قطعه، عاشقانه، اجتماعی و فرهنگی است و حسین‌پور سعی کرده نگاهی جدید را در بیان شعر و سبک اتمسفریک الکترونیک پدید آورده باشد.

حسین‌پور پیش‌تر آلبوم «هشت انتخاب» را با اشعار محمدعلی بهمنی منتشر کرده است. این هنرمند خالق اثر «صورتگر» با شعری از مولاناست که این قطعه از آلبوم «گنجور» گزیده اشعار شعرای فقید ایران است و تاکنون از این آلبوم آثاری همچون صورتگر، واقف و تقدیر منتشر شده است. ویدیوآرت «صورتگر» تاکنون در بیش از ۴۲ رقابت بین‌المللی شرکت کرده و موفق به دریافت جوایز متعدد بین المللی شده است.

«فرکانس ۹۶۳ هرتز»

تک‌آهنگ بی‌کلام «فرکانس ۹۶۳ هرتز» با آهنگسازی، نوازندگی گیتار و تنظیم بهنام خدارحمی منتشر شد. در این قطعه که یک قطعه ترکیبی-تلفیقی است، ایمان حجت میکس و مسترینگ را برعهده داشته است.

خدارحمی درباره این اثر جدید که توسط صدای دنیای هنر فراهم شده نوشته است: «چندین سال پیش در فراق استادِ عزیزم اسدالله ملک یگانه مرد معرفتِ موسیقی کلاسیک ایرانی قطعه‌ای زمزمه می‌کردم که در نهایت فرکانس‌های دریافتی گردهم آمدند و عاشقانه‌ای خلق شد. فرکانسِ ۹۶۳ هرتز فرکانسِ عشقِ مطلق است و شخصاً این عشق خالص و پاک را عشقِ پدر و مادرم می‌دانم و بس. فرکانس ۹۶۳ هرتز دعوتی است برای عاشقی و مهربان‌تر بودن!»

تیرماه ۱۴۰۲ کدام آثار موسیقایی منتشر شدند؟

«پری»، «کنار ساحل» و «نفس می‌کشم»

تک‌آهنگ‌های «پری» اثری از گروه آوای موج به سرپرستی محسن آقایی با شعری از قاسم فاله، آهنگسازی و خوانندگی عیسی سلیمیان با پیوندی میان موسیقی پاپ و محلی بوشهری و «کنار ساحل» یکی از قطعه‌های آلبوم بی‌کلام «قو و دریا» با آهنگسازی و تنظیم مجدد دانیال شهرتی منتشر شدند.

«نفس می‌کشم» اثر مهرداد شهسوارزاده خواننده پاپ کلاسیک با تنظیم جدید منتشر شد. این قطعه یکی از آثار آلبوم «تلنگر» با ترانه‌ای از لی لا رضایی و تنظیم شهاب اکبری است.

«زندگیم سوخت» و «دل تنها»

تک‌آهنگ‌های «زندگیم سوخت» با ترانه و خوانندگی محسن یگانه، نوازندگی شالیمو (کلاردوک) محمد زرنوش و نوازندگی گیتار امید آرتین، تنظیم‌ احسان یزدانی و میکس و مسترینگ آرش پاکزاد، «دل تنها» (بازخوانی) با ترانه و خوانندگی محسن یگانه، نوازندگان؛ پارسا پروین (درامز)، امید آرتین (گیتار)، محمد زرنوش (کلارینت) و Bilal Kalayciogullari (گیتار فرتلس)، تنظیم‌ محمد عبایی، میکس و مسترینگ آرش پاکزاد منتشر شدند.

سایر تک‌آهنگ‌ها

«حال منو خوب کن» با ترانه، آهنگسازی و تنظیم پوریا متابعان، خوانندگی بابک جهانبخش، نوازندگی گیتار نایلون سجاد علیزاده، نوازندگی گیتار الکتریک هیراد نیکنام، سجاد علیزاده و نوازندگی بیس مجید برومند و میکس و مستر پوریا متابعان و سیاوش صدری، «هوای دوری» با ترانه‌ای از حسین غیاثی، آهنگسازی، میکس و مسترینگ امیر توسلی، خوانندگی امین بانی، نوازندگی گیتار میلاد نودست و تنظیم‌ عابد بسطامی، «قلب قرمز» با ترانه‌ و آهنگسازی طاها یوسفی، خوانندگی محمد زندوکیلی، نوازندگی گیتار علی رز، تنظیم‌، میکس و مستر رضا سروش، تهیه‌کنندگی علیرضا نصیری منتشر شدند.

همچنین «تاج سر» با ترانه‌ای از مهرزاد امیرخانی، آهنگسازی و خوانندگی محمد علیزاده، نوازندگی گیتار فراز فراهانی، تنظیم‌ علی تیرداد و میکس و مستر محمد فلاحی، «خداحافظ» با ترانه‌ و آهنگسازی از امیر ماهان، خوانندگی عرفان طهماسبی، نوازندگی دودوک امیرحسین کیان‌پور و نوازندگی گیتار نیکان واحد، تنظیم‌ امین آیین و میکس و مسترینگ محمد فلاحی و تهیه‌کنندگی آوای هنر، «لبریز دوست» با ترانه‌ای از حسام بهرامی، آهنگسازی و خوانندگی محسن ذالفقاری، نوازندگی کمانچه علیرضا دریایی، نوازندگی تار علی نعمت‌الهی، نوازندگی سه‌تار و تنظیم‌ میلاد بیضا از دیگر تک‌آهنگ‌های تیرماه هستند.

«نردبون» با ترانه، آهنگسازی و خوانندگی امیر مقاره، نوازندگی ویولن امیر فیروزبخت، نوازندگی پیانو و تنظیم‌ امیرمیلاد نیکزاد و تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی هنری آوازی نو، «جاذبه» با ترانه‌ و آهنگسازی نیما معین، خوانندگی ناصر زینعلی، نوازندگی گیتار امید آرتین، تنظیم‌، میکس و مسترینگ علی بیات، «هواتو دارم عشق» با ترانه‌ای از شقایق امیرعضدی، آهنگسازی و خوانندگی آرون افشار، تنظیم‌ معین راهبر و تهیه‌کنندگی موسسه فرهنگی هنری آوای فروهر، «یکی بود یکی نبود» با ترانه‌ای از میترا مهری‌پور، آهنگسازی و تنظیم میلاد و معین پرقوه، خوانندگی سینا شعبانخانی، میکس و مسترینگ حمید حاتمی و «عشق همینه» با ترانه‌ای از سحر فرج‌زاده، آهنگسازی ایمان یمینی‌نژاد، خوانندگی سعید بهمنش، تنظیم‌ محمد گلشن و تهیه‌کنندگی موسسه موسیقی زمستان از دیگر تک‌آهنگ‌های منتشر شده در تیرماه امسال هستند.

کد خبر: 78236

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0