تکمیل اولین و بزرگترین زنجیره ارزش اقتصادی آبزیان کشور

تکمیل اولین و بزرگترین زنجیره ارزش اقتصادی آبزیان کشور در چهارمحال و بختیاری

بزرگترین واحدهای تولید خوراک آبزیان در استان چهار محال و بختیار ی مستقر هستند.

به گزراش یاقوت نیوز؛ مهوش نوری زاده – چهار محال و بختیاری؛

نائب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: 85 درصد خوراک آبزیان کشور در این استان تولید و به کل کشور عرضه می‌شود، بزرگترین واحدهای تولید خوراک آبزیان در این استان مستقر هستند.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی، امین مالکی عصر در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به میزبانی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری و با حضور محسن کوشش تبار- معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه این استان قطب تولید ماهیان سردآبی در کشور است، اظهار کرد: پس از تلاش‌های 12 ساله تولیدکنندگان و صنایع استان، زنجیره‌های ارزش اقتصادی آبزیان کشور در چهارمحال و بختیاری تشکیل شد، در حال حاضر تولید، بسته‌بندی و صادرات این محصول در استان انجام می‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: 85 درصد خوراک آبزیان کشور در این استان تولید و به کل کشور عرضه می‌شود، بزرگترین واحدهای تولید خوراک آبزیان در این استان مستقر هستند، همچنین اولین و بزرگترین زنجیره ارزش اقتصادی آبزیان کشور در چهارمحال و بختیاری تکمیل شد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تخم چش زده قزل‌آلا تماما از خارج از کشور وارد می‌شد، عنوان کرد: اکنون 80 درصد تخم چش‌زده ماهی قزل‌آلای مورد نیاز استان در واحدهای تکثیر استان تولید می‌شود.
مالکی تاکید کرد: بهترین مزارع پرورش ماهی کشور در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، تمامی مزارع فعال و در حال مکانیزه شدن هستند.

معاون هلدینگ فرادانه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سالانه 35 هزار تن خوراک آبزیان از استان صادر می‌شود، گفت: خوراک آبزیان تولیدی در استان از کیفیت بالایی برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه سیستم حمل و نقل آبزیان داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: 70 درصد ماهی میدان بعثت تهران توسط این سیستم حمل و نقل تامین می‌شود، همچنین اولین کنسرو ماهی قزل‌آلا با درب شفاف از استان به کشور روسیه صادر می‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: زنجیره ارزش شیلات در این استان توسط بخش خصوصی و بدون استفاده از تسهیلات دولتی تکمیل شد، بزرگ‌ترین زنجیره ذکر شده توسط هلدینگ فرادانه تشکیل شده است.
وی در پایان یادآور شد: تنها واحد فرآوری آبزیان دارای کد ریجستری روسیه، در حال حاضر در حال صادرات ماهی به صورت مستقیم به کشور روسیه است.

کد خبر: 82149

نویسنده: مهوش نوری زاده

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0