3 اسفند 1402 - 5:30 ب.ظ

نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی همدان

توجه به فرودگاه همدان و فعال‌سازی آن مورد تاکید جدی است

نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی همدان گفت: یکی از مهمترین موضوعات توجه به زیرساخت‌هاست، در این بخش توجه به فرودگاه همدان و فعال‌سازی آن مورد تاکید جدی است.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛  عباس صوفی نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی همدان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در حسینیه مکتب‌الرسول اظهار کرد: با ۲۵ سال سابقه اجرایی در شهر همدان و اقدامات عملیاتی و عمرانی در حوزه‌های مختلف به ویژه در چهار سالی که در خدمت مردم بودم، همواره رسانه‌های استان را همراه حل مشکلات مردم دانستم و‌ قدردان هستم.

وی با بیان اینکه در همه امور دنبال اجرای عدالت و رضایتمندی مردم بودم و توسعه متوازن در دستور کارم بوده است افزود: خوشبختانه مردم از عملکرد بنده در چهار سال شهرداری رضایت داشتند که امیدی برای ادامه کار بوده است.

کاندیدای انتخابات مجلس در همدان و فامنین با بیان اینکه به واسطه کارم به استان‌های مختلف رفت و آمد دارم و توسعه شهرهای مختلف توجه مرا برانگیخته که می‌خواهم در همدان نیز محقق شود خاطرنشان کرد: به واسطه توصیه برخی دوستان و با توجه به اینکه همدان ظرفیت بالای توسعه دارد، وارد انتخابات مجلس شدم تا بتوانم کاری در همدان انجام دهم.

وی با تاکید به اینکه عمل‌گرا هستم و تلاش می‌کنم به توسعه این دیار کهن کمک کنم گفت: مشکلاتی در حوزه معیشت، اقتصاد و دیگر موضوعات وجود دارد و مجلس آینده باید دغدغه حل مشکلات مردم را داشته باشد و ما نیز در این راستا سعی داریم نماینده اثرگذار و موثری باشیم.

صوفی با تاکید بر اینکه با رویکرد تعاملی با نمایندگان و مدیران استان سعی خواهیم کرد مشکلات مردم را حل کنیم افزود: در حوزه ملی و قانون‌گذاری باید اقدامات جدی در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه تحقق سیاست‌های ابلاغیه مقام معظم رهبری، توسعه طبق سند چشم‌انداز کشور و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب مد نظر ماست عنوان کرد: استفاده از ظرفیت حوزه انتخابیه همدان با توجه به وجود سرمایه انسانی کارآمد و متخصص، توسعه پایدار اقتصادی، توجه به موضوعات عمرانی، مسکن، آب، جوانان، بانوان، بهداشت و سلامت مدنظر قرار خواهیم داد.

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس از برنامه‌های خود در حوزه اشتغال سخن به میان آورد و افزود: با فعال کردن بنگاه‌های تعطیل و نیمه‌تعطیل و ارتقای اقتصاد روستا و حل مشکلات اشتغال و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در این مهم قدم برمی‌داریم.

وی با بیان اینکه تسهیل سرمایه‌گذاری در دستور کار جدی بنده خواهد بود گفت: یکی از مهمترین موضوعات توجه به زیرساخت‌هاست، در این بخش توجه به فرودگاه همدان و فعال‌سازی آن مورد تاکید جدی است.

صوفی با بیان اینکه متاسفانه از حوزه راه‌آهن همدان استفاده اقتصادی نمی‌شود ادامه داد: ما به این امر توجه خواهیم کرد و در زمینه کشاورزی، معدن و گرشگری حرف برای گفتن داریم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری ارتباط با پایتخت و غرب کشور مدنظر است اضافه کرد: موضوع فعال‌سازی منطقه اقتصادی جهان‌آباد را هم مورد توجه جدی قرار خواهم داد.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه همدان در محصولات کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری فرصت‌های خوبی دارد افزود: استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری و استارتاپ، توجه به مناطق گردشگری نظیر غار علیصدر و گردشگری سلامت و سایر حوزه‌های گردشگری مورد تاکید ماست.

وی با اشاره به اینکه دغدغه اشتغال با رویکرد توجه به سرمایه‌گذاران داخلی و بهره‌مندی از سرمایه‌گذاران غیربومی مدنظر است افزود: به حوزه آب و مسکن که به دغدغه شهروندان تبدیل شده توجه خواهیم کرد و امیدواریم با همکاری همه‌جانبه و استفاده از ظرفیت‌های بومی به این مهم که همدان جایگاه بالایی دارد، دست یابیم.

صوفی با بیان به اینکه باید به حوزه توسعه و اشتغال به ویژه اشتغال در روستاها و فعال‌سازی پروژه‌های نیمه‌تمام فکر کنیم خاطرنشان کرد: امیدواریم در صورت انتخاب کارنامه قابل قبولی داشته باشیم و رسانه‌ها هم صدای ما در حوزه توسعه پایدار و توسعه همه‌جانبه استان باشند.

وی با بیان اینکه همدان نیازمند توجه به حوزه‌های مختلف در راستای توسعه است گفت: به حوزه گردشگری در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری سلامت و کشاورزی با معرفی محصولات کشاورزی با توجه به ظرفیتی که استان در بخش‌هایی نظیر سیر و گردو دارد، می‌پردازیم.

کاندیدای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس با بیان اينكه توجه به زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری از جمله راه‌های مهم است گفت: براي توسعه گردشگري نباید پیست اسکی در ایام زمستان تعطیل باشد که البته جاده آن نيز باید تامین امنیت کند.

وی عنوان کرد: با توجه به سابقه فعالیتی که در استان و در رویداد بزرگ گردشگری ۲۰۱۸ داشتم و از ظرفیت استان اطلاع دارم، برنامه‌هایی در راستاي توسعه استان مورد توجه قرار دادم.

صوفی در پاسخ سوال خبرنگاران در مورد دخالت در عزل و نصب مدیران بیان کرد: اعتقادی به دخالت در عزل و نصب مدیران ندارم اما آنچه مهم است مدیرانی باید باشند که لیاقت حضور در سمت خود را داشته و متعهد، کارآمد و دلسوز برای حل مشکلات مردم باشند.

وی در پاسخ به اینکه بفرمایید در حوزه آب و مسکن چه برنامه‌های ویژه‌ای دارید؟ عنوان کرد: نیازمند مجلس خوب هستیم که دغدغه معیشت مردم را داشته باشد؛ دغدغه ما ویژه در حوزه مسکن، اشتغال و معیشت است.این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه مسئله آب در حوزه انتخابیه همدان دغدغه جدی است افزود: متاسفانه کم‌بارشی و مشکلاتی در این بخش داریم که باید راه چاره کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته انتقال آب از سد تالوار انجام شد و اقدام خوبی صورت گرفت افزود: در بخش ملی پیگیری حل مشکل آب را خواهیم داشت.

صوفی با بیان اینکه ۹۰ درصد آب مصرفی همدان در بخش کشاورزی است ادامه داد: بدون اینکه دغدغه‌ای برای کشاورزان ایجاد کنیم، مصرف بهینه و مکانیزه کردن بخش کشاورزی، جداسازی فاضلاب و آب، استفاده از آب‌های سطحی و استفاده از پسماند حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه مکانیزه کردن و هوشمندسازی کنتور چاه‌های کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد ادامه داد: نیازمند کار ویژه با استفاده از متخصصان این حوزه هستیم و باید منابع آن نیز تامین شود.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بیان اینکه در حال حاضر تقریبا یکصد روستای همدان با تانکر آبرسانی می‌شود و دغدغه جدی ماست که در صورت ورود به مجلس حتما پیگیر حل مشكل باشیم گفت: ایجاد توسعه پایدار در توجه به حوزه آب آشامیدنی و کشاورزی با هماهنگی سایر نمایندگان مجلس در استان مدنظر است.

وی با بیان اینکه موضوع سلامت آب مهم است و باید ویژه پیگیر این مسئله باشیم، هرچند الان نیز آب همدان سالم است خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن دو مسئله مهم مطرح است یکی اینکه در تمام حوزه انتخابیه استان این دغدغه وجود دارد اما آنچه باعث نگرانی و مورد مطالبه بوده، موضوع گرانی مسکن در همدان است.

صوفی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم برای حل مشکلات مسکن مصوبه طرح جامع شهری است گفت: در این زمینه در ۱۰ سال گذشته محدوده قانونی شهر همدان ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار بوده و در یک تصمیمی محدوده قانونی همدان ۲ هزار هكتار كم شده است.وي با بیان اينكه موضوع زمين موضوع عرضه و تقاضاست و به همان اندازه در مدت ۱۰ سال گذشته بر اساس سرانه ۲ هزار هكتار زمين كم داشتيم و در حال حاضر با طرح جامع مصوب، محدوده قانوني شهر حدود ۸ هزار هكتار شده است افزود: مصوبه موجود مي‌تواند بخشي از مشكلات زمين در حوزه عرضه و تقاضا را حل کند.

این کاندیدای انتخابات مجلس با بيان اينكه موضوع بعدي قانون مسکن ملی است و مهم گفت: در اين زمينه تامين زمين و تسهيلات دولت متناسب با درآمد مردم باید مورد توجه باشد. وی با اهمیت به حمایت از روستاهای کانون اشتغال و روستاهای هدف گردشگری بیان کرد: حمایت از ایده‌های خلاق، استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان، حمایت از بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری نیز رویکرد جدی بنده است.

صوفی با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری ضعیف عمل کردیم و باید بررسی شود همدان چرا در این حوزه به نسبت استان‌های دیگر عملکرد خوبی نداشته؟ گفت: از مهمترین موضوعات در این بخش فرودگاه است و توجه ویژه به بندر خشک که می‌تواند موتور محرکه غرب کشور باشد.

 

 

کد خبر: 88285

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0