10 آذر 1400 - 8:36 ق.ظ

تفاهمنامه مشترک بین سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان و معاونت شهرسازی و معماری منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برای تسهیل ارائه خدمات غیرحضوری و یکپارچه سازی خدمات به شهروندان منعقد گردید.

نرگس کاظمی ونهری- خبرنگار یاقوت وطن

به گزارش یاقوت وطن، احمد بناکار رییس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه، گفت: برای حذف موازی کاری دو سازمان تصمیم به حرکتی جامع در راه ارتقای ساخت و ساز و ساده سازی مراحل صدور پروانه گرفتیم تا با امضای این تفاهم نامه، با تشکیل کارگروه های مشترک اصلاح فرآیندها یا تدوین فرآیند مناسب را آغاز کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با اشاره به اینکه تفاهم نامه نظام مهندسی و معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان به منظور حل مسائل اداری و فنی منعقد شد، اظهار کرد: جلوگیری از اقدامات موازی هر دو طرف و آموزش دست اندرکاران ساخت و ساز و ساده سازی امور برای جلوگیری از سردرگمی شهروندان از دیگر اهدافی است که در این تفاهم نامه اجرایی می شود.

مهندس بناکار ابراز داشت: در  امضا تفاهم نامه امروز، سرفصل های کلی به تفاهم هر دو طرف رسید و در گام های بعدی بندهای 50 گانه مرتبط با موضوع به تصویب خواهد رسید و با عزم جدی تعامل را به جای تقابل را سرلوحه کار خود قرار دهیم و هرچه زودتر به نتیجه مطلوب برسیم.

وی بیان داشت: همکاری و همدلی، سرلوحه هیأت مدیره دوره نهم نظام مهندسی است که امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به شهر اصفهان و شهروندان ارائه دهیم.

**مجری ذی صلاح؛ حلقه مفقوده ساخت و ساز کلانشهر اصفهان

وحید مهدویان معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در آیین امضای این تفاهم‌نامه، کاهش تخلفات، پیشگیری از اقدامات سودجویان و کاهش موازی کاری را از جمله مزایای امضای تفاهمنامه برشمرد و افزود: بر اساس ساز و کاری که به دنبال آن هستیم هزینه و زمان برای اخذ پایانِ کار ساختمان به یک چهارم تقلیل می‌یابد همچنین سعی شده که مکاتبات مبتنی بر اطلاعات و داده‌ها به صورت الکترونیکی بین معاونت شهرسازی و معماری و سازمان مهندسی ساختمان استان اصفهان رد و بدل شود تا به آسان سازی فعالیت‌ها بیانجامد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه راهکارهای اجرایی مباحث مقررات ملی ساختمان به‌ویژه مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در رابطه با انرژی و ساختمان‌های پایدار که در حال حاضر یکی از مزایای این تفاهم‌نامه است تاکید کرد: برای رسیدن به این الزام، باید با سازمان نظام مهندسی همکاری لازم را داشته باشیم.

مهدویان با اشاره به اینکه  حلقه مفقوده در ساخت و ساز کلانشهر اصفهان، مجری ذی‌صلاح است؛ بیان داشت: سالهاست قوانین و آئین‌نامه‌هایی در این باب مصوب شده اما تاکنون اجرایی نشده، بنابراین امیدواریم با اجرای صحیح و مشترک آن، اتفاقات ناخوشایندی که در ساختمان‌ها رخ می‌دهد، کاهش یابد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان درباره پدیده مخرب فرونشست زمین اظهار داشت: جلسات مرتبطی در این خصوص تشکیل شده است تا بر اساس شدت درگیری مناطق مختلف شهری با این چالش، بلندمرتبه سازی در مناطق پر خطر به حداقل برسد.

وی گفت: این تفاهم نامه آغازی برای تعامل سازنده و ‌الگویی برای کشور خواهد بود و امیدواریم شهروندان در اخذ پروانه ساختمان شاهد خدمات پیشرفته و مشترک بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی باشند.

لازم بذکر است این تفاهمنامه به مدت سه سال و با تشکیل کارگروههای مشترک، ارائه خدمات الکترونیکی برای تسریع در پاسخگویی به مراجعان، و همکاری در برگزاری دوره های آموزشی، رعایت حداکثری ضوابط در توسعه و ساخت و سازهای شهری را دنبال خواهد کرد.

 

103

کد خبر: 31397

منبع: یاقوت نیوز

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0