تشریح جزییات آیین افتتاحیه جایزه علمی مصطفی (ص) در سالن اجلاس سران اصفهان

دبیر هفته جایزه علمی مصطفی(ص) در اصفهان گفت: این رویداد جدی ترین و اولین رویداد بین المللی است که در سالن همایش‌های بین‌المللی سران برگزار می شود، اقدامات اولیه برای دستیابی به یک سالن استاندارد ایمن نیز صورت گرفته است و برنامه افتتاحیه جایزه مصطفی تحت «بِه خوان» و با زیر تیتر جشنی در ستایش علم برگزار می‌شود.

به گزراش یاقوت نیوز؛ مرتضی ربانی  اظهار کرد: با توجه به اینکه برای اولین بار است که چنین مراسمی با حساسیت بالا در این سالن برگزار می‌شود، طبیعی است بحث های زیرساختی نیز برای برگزاری هر چه با کیفیت تر در دستور کار قرار داده شود.
وی خاطرنشان کرد: سالن اجلاس برای اجلاس سران کشورهای غیر متعهد بهره برداری شده بود که آن مراسم در این مکان برگزار نشد و یک افتتاحیه داشته و یکی دو مورد مراسم عمومی در آن برگزار شده است.
دبیر هفته جایزه علمی مصطفی(ص) در اصفهان با اشاره به حضور رییس جمهور در مراسم افتتاحیه جایزه مصطفی(ص)، اضافه کرد: بیش از یکصد نفر دانشمند جهان اسلام در این برنامه حضور دارند همچنین سفرای کشورهای مختلف به دعوت استاندار اصفهان و همچنین استانداران مابقی استان ها در این مراسم حضور پیدا می کنند.

 

بازدید شبانه استاندار و شهردار اصفهان از مراحل آماده سازی سالن اجلاس
 بازدید شبانه استاندار و شهردار اصفهان از مراحل آماده سازی سالن اجلاس

ربانی اظهار کرد: وزرا، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، نخبگان و دانشگاهیان، هیئت های علمی و فعالین حوزه علم و فناوری حوزه هوش مصنوعی در این رویداد حضور دارند.
وی با بیان اینکه انتظار می رود این برنامه در مدت زمان ۱۲۰ دقیقه به اتمام رسد، گفت: شاید به دلیل اینکه چندین پارت سخنرانی مدنظر گرفته شده زمان برگزاری برنامه افتتاحیه افزایش یابد.
ربانی با اشاره به اجرای برنامه توسط محمد سلوکی مجری کشوری، تصریح کرد: یکی از بخش های جذاب برنامه بخش محیط زیستی است. همچنین بخش موسیقی اصیل ایرانی توسط یک خواننده حرفه ای و نام آشنا این بخش اجرا خواهد شد.
دبیر هفته جایزه علمی مصطفی(ص) در اصفهان افزود: محتوای کلی تم مراسم ما این است که ما مسلمان ها با استفاده از علم قدرتمند تر بوده و می توانیم بهتر به انسان ها خدمت کنیم. در واقع جهان اسلام و امت واحده ی اسلام با ابزار علم و همراهی اخلاق با آن، می توانند به قدرت جهانی رسیده و آینده را ترسیم کنند.
ربانی با بیان اینکه این هدف مدنظر در این مسیر همان تمدن سازی است، گفت: محتوای کلی این مراسم تمدن اسلامی است ضمن اینکه برنامه با سرود ملی آغاز می شود و در پایان با یک بخش که مختص رویداد جایزه مصطفی(ص) است به اتمام می رسد.
وی گفت: از جمله نکات محوری این دوره از جایزه علمی مصطفی(ص) می توان به بحث سلامت، هوش مصنوعی و محیط‌زیست اشاره کرد. البته موضوعات امسال پنج مورد هستند که مدیریت علم و انرژی هم از دیگر موضوعات به شمار می آید.
دبیر هفته جایزه علمی مصطفی(ص) در اصفهان با بیان اینکه هوش مصنوعی به وضوح در برنامه جایزه مصطفی قابل مشاهده است، اظهار کرد: در بخش محیط زیست یک بخش ویژه ای در نظر گرفته شده که به مسوولیت اجتماعی ما و همه مردم کره زمین باز می گردد و در این برنامه تلنگری به همه زده می شود.
وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه این رویداد ادای دینی به ابوعلی سینا صورت می گیرد چرا که ایشان هم کتاب طب قانون را نوشته اند و جهان پزشکی به ایشان مدیون هست و از طرف دیگر ایشان ۱۳ سال اواخر عمر خود را در اصفهان زیست داشته اند.
ربانی با تأکید بر اینکه نامی از زاینده رود باید در این برنامه برده شود، گفت: زاینده رود تقریباً جان ما اصفهانی ها هست، لذا یک ادای دینی را هم در یکی از بخش های این برنامه به زاینده رود خواهیم داشت.
دبیر هفته جایزه علمی مصطفی(ص) در اصفهان گفت: پنجمین دوره جایزه مصطفی در اصفهان آخرین دوره ای است که در ایران برگزار می شود و از سالهای آینده برگزاری جایزه مصطفی به کشورهای دیگه واگذار می شود.

جایزه مصطفی(ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع به کار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.
پنجمین دوره رویداد جایزه مصطفی(ص) ششم تا دوازدهم مهر ۱۴۰۲ در اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر: 81591

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0