22 آبان 1402 - 3:00 ب.ظ

بورس با رشد 2 هزار واحدی به سهامداران چراغ سبز نشان داد

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۲۲ آبان ماه) بعد از ۲ روز روند نزولی، با افزایش ۲ هزار و ۳۳۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۵۵ هزار و ۶۳۱ واحدی قرار گرفت.

به گزارش یاقوت نیوز؛ شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۶۱۱ واحد افزایش به ۷۰۵ هزار و ۶۳۱ واحد و شاخص قیمت با ۲‌ هزار و ۶۱۶ واحد رشد به ۴۰۰ هزار و ۳۶۴ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هشت میلیارد و ۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و ۷۲ میلیارد ریال معامله شد.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۲۹ واحد و ایران‌ خودرو (خودرو) با ۲۹۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۷۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۴۶۰ واحد، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی) با ۳۴۵ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۹۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

گسترش شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سرمایه‌گذاری شاهد (تشاهد)، سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (خگستر)، تامین سرمایه کاردان(تکاردان)، قطعات اتومبیل ایران (ختوقا)، ایران خودرو (خودرو) و بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) در نمادهای پُرتراکنش بورس قرار داشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز با ۱۰۹ واحد افزایش به ۲۵ هزار و ۱۲۸ واحد رسید. در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۷۹۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی داد و ستد شد.

گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، بهمن دیزل (خدیزل)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، ایران خودرو دیزل (خاور)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و صنایع گلدیران (گلدیرا) بیشترین اثر را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، سرمایه گذاری مسکن زاینده رود( ثرود)، آسیا سیر آرس (حآسا)، کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان(زفجر)، نیان الکترونیک (نیان) و ایران خودرو دیزل( خاور) در نمادهای پُرتراکنش فرابورس قرار داشتند.

کد خبر: 84108

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0