19 مهر 1402 - 10:09 ق.ظ

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۸ پروژه آب و فاضلاب استان فارس با سفر رئیس جمهور

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس، بهره‌برداری و اجرای هشت طرح بزرگ آب و فاضلاب با صرف اعتباری افزون بر ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال عملیاتی می‌شود.

رئیس جمهور فردا (پنجشنبه) در دومین سفر استانی به فارس از طرح های عمرانی متعددی بهره برداری خواهد کرد که تعدادی از این طرح ها در بخش آب و برق است.

در همین زمینه، «اتابک جعفری» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درباره اقدام های انجام شده در استان فارس افزود: فاز نخست طرح فاضلاب شهر آباده شامل مدول اول تصفیه خانه فاضلاب ۱۰ هزار متر مکعبی آماده بهره برداری است و ۱۱۳ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب برای جمعیتی بیش از ۶۶ هزار و ۱۰۰ نفر با اعتبار به‌روزرسانی‌شده ۱۰هزار میلیارد ریال در حال انجام است.

وی ادامه‌داد: همچنین تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب روستای «شهرمیان» شهرستان اقلید، شامل یک باب تصفیه خانه ۳۳۰ متر مکعبی و ۱۴ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب برای جمعیتی افزون بر ۲ هزار و ۳۴۰ نفر با اعتباری معادل یک‌هزار و ۷۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان‌کرد: تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب روستای «شهیدآباد» شهرستان خرم بید شامل یک باب پکیج تصفیه فاضلاب ۱۴۰ متر مکعبی و هفت کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب برای جمعیتی بیش از ۹۴۸ نفر با اعتباری معادل ۶۹۰ میلیارد ریال نیز آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، فاز نخست طرح آبرسانی به مجتمع آبرسانی بخش بالاده شهرستان کازرون شامل حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، اجرای ۲۵ کیلومتر خط انتقال آب و ۱۲ هزار و ۸۰۰ متر اصلاح شبکه به‌منظور تأمین آب شرب ۱۴ روستا و یک شهر با ۳۰ هزار نفر جمعیت به بهره برداری خواهد رسید.

جعفری، فاز نخست طرح آبرسانی به شهر داراب را از دیگر اقدام های انجام شده در استان فارس برشمرد و گفت: این طرح شامل حفر و تجهیز پنج حلقه چاه، برق رسانی به طول ۸۵۰ متر، اجرای هفت کیلومتر خط انتقال، کف‌شکنی و مهندسی مجدد هفت حلقه چاه برای تأمین آب شرب شهر داراب با ۶۲ هزار نفر جمعیت با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

وی فاز نخست طرح آبرسانی به شهر فسا از منطقه «شیدانک»، اجرای هشت‌هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال برای تأمین آب شرب شهر فسا با ۱۱۲ هزار نفر جمعیت، فاز نخست طرح آبرسانی به شهر «حاجی‌آباد» شهرستان زرین دشت و طرح آبرسانی به روستاهای مجموعه تخته سنگ و بانش شهرستان «بیضا» را از دیگر طرح های جاری استان فارس دانست که با بهره برداری از این طرح ها جمعیتی بیش از ۳۰۱ هزار نفر در پنج شهر و ۳۴ روستا در هشت شهرستان استان فارس از مزایای آن منتفع می‌شوند.

وی درباره برخی اقدام های انجام شده در شهر شیراز نیز گفت: ساخت مدول های ۳ و ۴ تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شهر شیراز و احداث مدول اول تصفیه خانه غربی شهر جدید «صدرا» در حال کلنگ زنی و اجرای مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی «حسین آباد سرتل» در آستانه افتتاح است.

کد خبر: 82470

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0