18 فروردین 1403 - 8:00 ق.ظ

بایدن دست به دامان مصر و قطر شد

یاقوت نیوز- منابع خبری گزارش دادند، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از مصر و قطر درخواست کرده تا برای توافق با رژیم صهیونیستی حماس را تحت فشار قرار داده و راضی کنند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از الجزیره، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نامه‌ای به سران مصر و قطر از آنها خواسته است که حماس را برای توافق با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده و راضی کنند.

بر اساس این گزارش، این درخواست یک روز پس از آن مطرح شده است که بایدن از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در جنگ غزه را بیشتر کند.

این در حالی است که منابع خبری گزارش دادند، دور جدید مذاکرات آتش بس غزه اویل هفته جاری در قاهره برگزار می‌شود.

یک مقام آمریکایی نیز در این باره گفت که بایدن معتقد است آتش‌بس باید بخشی از توافقنامه آزادی اسرا باشد از این رو، بایدن در تماس با نتانیاهو این پیام را مخابره کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقدامات کافی برای توافق در مورد اسرا را انجام نمی‌دهد و وی باید انعطاف‌پذیری بیشتری نشان دهد.

در همین حال، تارنمای آمریکایی آکسیوس نیز گزارش داد که بر اساس طرح فعلی که در حال مذاکره است، احتمال دارد که آتش بسی ۶ هفته‌ای برقرار شده و ۴۰ نفر از اسرای اسرائیلی شامل زنان و مردان بالای ۵۰ سال، سربازان زن و مردانی که در شرایط پزشکی وخیمی هستند، آزاد شوند.

کد خبر: 89924

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0