27 فروردین 1403 - 3:30 ب.ظ

رییس مدیریت مرکز شبکه وزارت بهداشت خبر داد:

بازنگری طرح گسترش شبکه بهداشت کشور

یاقوت نیوز- رییس مدیریت مرکز شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازنگری طرح گسترش شبکه بهداشت کشور در بستر الکترونیک و نظام رگولاتوری، اپراتوری وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی انجام می‌گیرد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از وبدا، عباس علی پور افزود: در نظام جدید بازنگری که به صورت دینامیک و مستمر است، به گونه ای عمل می شود که نیاز به بازنگری در فواصل طولانی مدت پنج ساله نخواهد بود.

وی اظهار داشت: این بازنگری مبنا و زیربنای سایر اقدامات مانند ساماندهی نیروی انسانی، تجهیزات پزشکی، تحول اداری، فضای فیزیکی و سایر موارد در مرکز مدیریت شبکه خواهد بود.

علی پور تصریح کرد: با اجرای این برنامه و تولید شناسه واحد سیام، ضمن انجام تکالیف قانونی، ارتباط بین سامانه ها با سامانه های سطح یک وهمچنین ارتباط بین سامانه های مختلف سطح یک، برقرار خواهد شد.

 

بطوریکه گسترش نظام شبکه بهداشتی در سراسر کشور از جمله دستاوردهای نظام سلامت است و این موضوع سبب شده تا مرگ و میر مادران باردار و نوزاد کاهش چشمگیری داشته و دسترسی مردم به بیمارستان افزایش پیدا کرده است.

جمهوری اسلامی ایران برای پوشش کامل سلامت هزینه و سرمایه گذاری زیادی کرده و با ادغام آموزش و بهداشت، دستاوردهای خوبی در ارتقای شاخص های سلامت داشته، به عنوان مثال پویش ملی سلامت ۴۶ میلیون نفر مشارکت داشتند و افزایش دسترسی، کاهش پرداختی از جیب همچنین کاهش نسبت جمعیت به تعداد مراقب از جمله اهداف وزارت بهداشت محسوب می شود.

کد خبر: 90316

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0