4 اردیبهشت 1403 - 9:00 ق.ظ

امضای دو سند همکاری در سفر وزیر دادگستری کشورمان به پاکستان

ایران و پاکستان در مسیر توسعه مناسبات قضایی

یاقوت نیوز- وزیر دادگستری طی سفر به اسلام آباد (پاکستان)، پس از دیدار و گفت وگو با همتای پاکستانی خود، ۲ سند همکاری در حوزه حقوقی و قضایی را امضا کرد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از روابط عمومی وزارت دادگستری، امین حسین رحیمی و نذیر تارر وزرای دادگستری جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حاشیه دیدار و گفت وگوی هیات‌های بلندپایه سیاسی اقتصادی دو کشور، دو سند «معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری» و «یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و پاکستان» را در حضور سید ابراهیم رئیسی و شهباز شریف روسای جمهور ایران و پاکستان امضا کردند.

 

رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران دوشنبه سوم اردیبهشت ماه – به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی به پاکستان سفر کرد.

رئیس جمهور در این سفر ۲ روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با محمد شهباز شریف دیدار خصوصی داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار شد.

آیت الله رئیسی در این سفر همچنین با آصف‌ علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات داشت و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌ وگو کرد.

سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود.

کد خبر: 90607

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0