24 دی 1400 - 7:00 ب.ظ

اهمیت ذوب آهن اصفهان در توسعه صنعت کشور و اشتغال زایی

آیین نکوداشت پنجاه و ششمین سالروز تاسیس ذوب آهن اصفهان با شعار( ۵۶ سال افتخار،۵۰ سال تولید) در تالار آهن برگزار شد.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، منصوریزدی زاده ضمن تبریک پنجاه و ششمین سالروز تاسیس ذوب آهن اصفهان و گرامیداشت شهدای این مجتمع بزرگ صنعتی و بنیانگذاران آن گفت: ذوب آهن اصفهان قابلیت ها و توانمندی های بسیار بالایی دارد و انشاا… با تامین نهاده های تولید به جایگاه واقعی دست می یابد.

وی افزود: کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان به دست توانمند تلاشگران کارخانه و با زحمت شبانه روزی در مدار تولید قرار گرفت و ثمرات آن را شاهد بودیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: نوسات انرژی از جمله آب، برق، گاز، مواد اولیه و… در روند تولید کوره اختلالاتی را ایجاد می کرد اما ۱۳ درصد رشد تولید چدن در سال جاری رقم خورد.

این مقام مسئول در خصوص پروژه های در حال اجرای این شرکت خاطر نشان کرد: در حوزه آب، اجرای پروژه ساخت تصفیه خانه پساب به صورت BOT توسط شرکت مپنا در حال اجرا است، پروژه اکسیژن پلنت با ظرفیت ۲۵ هزار نرمال متر مکعب با بهبود شرایط در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد، کوره پاتیلی LF در جهت بالانس نسبی تولید فولاد و چدن در حال اجراست که امیدواریم در مسیر تسریع قرار بگیرد بنابراین چشم انداز خوبی برای ذوب آهن اصفهان متصور هستیم.

یزدی زاده اظهار داشت: تامین مواد اولیه چالشی است که گریبانگر صنایع فولادی کشور شده است و امیدواریم مسئولین وزارت صمت در این زمینه تصمیم جدی بگیرند تا نرخ تولید فولاد کشور دچار آسیب نشود و در ذوب آهن اصفهان تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا مانند ریل با کمترین محدودیت به ثمر بنشیند.

آیت ا… رهبر در این مراسم با اشاره به اهمیت ذوب آهن اصفهان در توسعه صنعت کشور و اشتغال زایی گفت: این مجتمع عظیم صنعتی مادر صنعت فولاد کشور است و معادن کشور را راه اندازی کرد و نباید این چنین مورد بی مهری قرار می گرفت و معادن را جدا می کردند.

مسئول دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: لازم است مسئولین به مشکلات این مادر مهربان صنعت کشور توجه بیشتر داشته باشند و برای حل مشکلات آن به ویژه مواد اولیه تصمیمات موثر بگیرند.

کد خبر: 47373

منبع: روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0