20 بهمن 1400 - 9:45 ق.ظ

اهدای تندیس نقره‌ای‌ به گروه مپنا برای پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی

در دهمین دورۀ جایزۀ ملی مدیریت پروژۀ ایران، تندیس نقره‌ای و عنوان “بالاترین سطح اهدا شده" در اَبَر پروژه‌ها به پروژۀ نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F هنگام اهدا شد.

به گزارش یاقوت نیوز به نقل از مپنا نیوز،

جایزۀ ملی پروژۀ برتر برای اعطای “تقدیرنامه و تندیس‌“ به شرکت‌های برتر و مطرح در انجام پروژه‌های بزرگ، برپا می‌شود که امسال نیز این مراسم،برگزار شد.
پروژۀ نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F هنگام که که فرآیند ارزیابی و ممیزی آن از سوی ارزیابان و کارشناسانِ انجمن مدیریت پروژه ایران انجام شد، در گروه “اَبَر پروژه‌ها”، تندیس نقره‌ای دریافت کرد.
پروژه نیروگاه سیکل‌ترکیبی هنگام به‌عنوان نخستین ساختگاه از مجموعه تفاهمنامه احداث نیروگاههای کلاسF، شامل دو واحد گازی از نوع توربین‌های کلاسF، به ظرفیت اسمی 307 مگاوات، به همراه یک واحد بخار به ظرفیت اسمی 292 مگاوات و در مجموع به میزان 906 مگاوات و با

میزان بهره‌وری 58 درصد در حالت سیکل‌ ترکیبی به همراه سیستم خنک‌کن یک‌بارگذر (Once Through) به­صورت  EPCFو با تلاش همکاران گروه مپنا در شرکت احداث و توسعه پروژههای ویژه مپنا (توسعه 3) در حال احداث است.

کسب دانش و بومی‌سازی نصب و راه‌اندازی واحدهای کلاس F در گروه مپنا، بیشینه استفاده از توانِ متخصصان داخلی و کمینه‌سازی میزان نظارت شرکت‌های

خارجی بر عملیات اجرایی، ارائه و اجرای طرح توسعه پست نیروگاه موجود جهت جلوگیری از تأخیر راه‌اندازی واحد نخست با پست  GIS و نیز عدم توقف روند اجرایی پروژه در شرایط همه­گیری ویروس کرونا با به‌کارگیری و نظارت بر شیوه‌نامه‌های ایمنی و بهداشتی از دستاوردهای مهم این پروژه است.

به‌کارگیری توربین و ژنراتورهای کلاس F صرف‌نظر از بهره‌وری بالا، از آلایندگی کمتری برخوردار است که در راستای اهداف توسعه پایدار و عهدنامه‌های بین‌المللی،

به‌ویژه  توافق‌نامه پاریس بوده و سازگاری بیشتری با محیط‌زیست دارد. هم­چنین، این انتقال دانش فنی بر بهبود اشتغال­زایی در کارخانه‌ها موثر بوده و توان صنعت برق کشور را افزایش خواهد داد.

کد خبر: 48605

منبع: مپنا نیوز

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0