13 اسفند 1402 - 2:00 ب.ظ

انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه پژوهش کاربردی در حوزه آسفالت‌ و قیر گوگردی

یاقوت نیوز- تفاهم‌نامه سه‌جانبه «پژوهش کاربردی در حوزه آسفالت‌/ قیر گوگردی با تمرکز بر ملاحظات HSE (سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست)» بین معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت پالایش نفت جی منعقد شد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، در راستای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی ‌بر ایجاد ارزش‌افزوده از طریق توسعه زنجیره ارزش در صنعت نفت و گاز کشور و تاکیدات ایشان در خصوص توجه به مسائل زیربنایی از جمله حمل‌ونقل جاده‌ای و با عنایت به لزوم ایجاد ساز و کارهای مناسب برای رفع معضلات و چالش‌های پیش‌رو درباره گوگرد تولیدی کشور با بهره‏‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشی و تولیدی از یک‌سو و نظر به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص انجام فناورانه وظایف و ماموریت‌های مختلف این وزارتخانه به‌منظور اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی بر اساس بهره‌مندی مضاعف از فناوری‌های نوین، آیین انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه «پژوهش کاربردی در حوزه آسفالت‌/ قیر گوگردی با تمرکز بر ملاحظات HSE» برگزار شد.

در این آیین، ابتدا رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه حمل‌ونقل و به طور مشخص استفاده از گوگرد مازاد کشور در قالب تولید قیر و آسفالت گوگردی با رعایت کامل ملاحظات زیست‌محیطی را راهکار مناسب و موثری برای صرفه‌جویی در منابع عمرانی، همچنین ارتقای کیفیت و فرآیند نگهداری مقوله روسازی راه‌های مواصلاتی کشور معرفی کرد.

«حیدری»‌ استفاده از گوگرد را تنها محدود به حوزه حمل‌ونقل ندانست، بلکه بهره‌مندی از آن را در فناوری‌های مختلف بتن اعم از، ساخت حفاظ‌های بتنی (نیوجرسی)، ابنیه فنی، خطوط راه‌آهن و نظایر آن را بسیار مفید، به‌صرفه و کارآمد دانست.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تشکر از حمایت‌های وزارت نفت برای استفاده از گوگرد مازاد کشور، خواستار استمرار این رویکرد و همچنین نگه‌داشتن قیمت منطقی گوگرد شد.

در این جلسه، معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با تشکر از تلاش‌های ذی‌قیمت قبلی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حوزه بهره‌مندی از محصول گوگرد در عرصه روسازی راه‌های کشور همچنین فناوری‌های بتن، این موضوع را از دغدغه‌های جدی وزارت متبوع خود و به‌ویژه شخص وزیر نفت دانست.

«زیدی‌فر» ایجاد ارزش‌افزوده ازطریق توسعه زنجیره ارزش در صنعت نفت و گاز و به طور مشخص بهره‌مندی از گوگرد مازاد در توسعه و دوام روسازی راه‌های کشور را بسیار مهم و حیاتی دانست، تاجایی‌که این مهم را باقیات الصالحات مهمی برای همه نقش‌آفرینان آن معرفی کرد.

وی ضمن اعلام حمایت‌های مستمر معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، خواستار همکاری و هم‌افزایی همه طرف‌ها در قالب تسریع در انجام وظایف و تعهدات درجهت دستیابی به اهداف پیش‌بینی‌شده در این تفاهم‌نامه ‌شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت جی نیز با تقدیر از اقدامات ارزنده مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، آمادگی کامل خود را برای ایجاد بستر حمایت‌های مادی و معنوی لازم برای فراهم کردن زمینه‌های همکاری مشترک در حوزه قیر و آسفالت گوگردی اعلام کرد.

«نیکوسخن» انعقاد این تفاهم‌نامه را تلاشی عینی درجهت ایجاد ارزش‌افزوده ازطریق توسعه زنجیره ارزش در صنعت نفت و گاز معرفی نمود و خواستار ورود طرفین تفاهم‌نامه به مراحل اجرایی و عملیاتی در اسرع وقت شد.

انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه پژوهش کاربردی در حوزه آسفالت‌ و قیر گوگردی

کد خبر: 88642

برچسب ها: , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0