7 شهریور 1402 - 1:41 ب.ظ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان خبر داد:  

افزایش ۶.۴ درصدی ترددها در محورهای همدان

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: از آغاز طرح اربعین حسینی  تاکنون آمار تردد در محورهای همدان افزایش ۶.۴ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان، مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و‌حمل و نقل جاده ای استان همدان اظهار کرد: از ابتدای طرح اربعین حسینی ۸ میلیون و ۶۰۰ تردد با سامانه های تردد شمار به ثبت رسیده است. این درحالیست که سال گذشته در طی این مدت ۸ میلیون و ۳۰۰ تردد به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه استان همدان از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مسیر زوار اربعین قرار گرفته است افزود: تمهیدات و پیش بینی های لازم برای سهولت در تردد زوار حرم حضرت ابا اعبدالله حسین (ع) از پایانه های مسافری استان همدان در نظر گرفته شده است و از ابتدای طرح اربعین تاکنون افزون بر ۶ هزار زائر در قالب ۲۷۷ سفر به مرزهای مهران و خسروی رهسپار شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان درباره نرخ هر مسافر بیان کرد: نرخ هر مسافر در ناوگان ۲۵ نفره ۴۲۰ هزار تومان، ناوگان ۳۳ نفره ۳۵۰ هزار تومان و ناوگان ۴۴ نفره ۲۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی اضافه کرد: نرخ تعیین شده با احتساب یکسر خالی بودن ناوگان است زیرا حداکثر ظرفیت ناوگان استفاده و جبران خسارات به صاحب ناوگان و شرکت حمل و نقل در نظر گرفته می‌شود.

آهکی با تاکید بر اتقاء ایمنی راههای استان همدان گفت: با توجه به گرمای هوا و تردد زوار با استفاده از خودرو شخصی، پیش بینی می شود اغلب این سفرهای در طول شب انجام شود و راهداری استان نسبت به تعمیر و راه اندازی سیستم های روشنایی بخصوص در گردنه اسدآباد اقدام کرده است.

گفتنی است، ۹۵ درصد از سیستم های روشنایی و چراغ های چشمک زن در محورهای استان همدان تعمیر و راه اندازی شده اند و همچنین سیستم روشنایی گردنه اسدآباد بطول ۱۴ کیلومتر فعال و در حال بهره برداری است.

 

 

کد خبر: 80323

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0