23 اسفند 1402 - 10:20 ب.ظ

شهردار همدان خبر داد:

افزایش ۵۱ درصدی در ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی

یاقوت نیوز- حسینی با اشاره به مدیریت شهری، عمرانی و حمل و نقل شهری گفت: افزایش ۵۱ درصدی در ظرفیت ناوگان اتوبوس رانی را داشتیم.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان؛ سید مسعود حسینی شهردار همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصلی ترین موضوع در مدیریت شهری و شورای شهر پذیرفتن اتمام پروژه های نیمه تمام بود که کار پرریسکی است.

وی با بیان اینکه چهار پروژه را در این حوزه تعریف کردیم، افزود: پل سردار همدانی، پل غدیر، پارکینگ آقاجانی بیک و پاساژ سینا از جمله آنها بود که فقط پارکینگ آقاجانی بیک نیمه تمام مانده است.

شهردار همدان در خصوص مشکلات پارکینگ آقاجانی بیک، بیان کرد: در این راستا مشکلات حقوقی داشتیم و پیمانکار بومی برای این پروژه انتخاب شد و در سال ۱۴۰۳ این پروژه به بهره برداری می رسد.

حسینی با اشاره به مدیریت شهری، عمرانی و حمل و نقل شهری گفت: در بحث بودجه به این مباحث توجه شد، به طوری که افزایش ۵۱درصدی در ظرفیت ناوگان اتوبوس رانی را داشتیم.

شهردار همدان عنوان کرد: تعداد ۴۰۰ تاکسی نوسازی شد، گرچه سهم ناوگان عمومی را باید ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اتفاقات، مصوب شدن طرح جامع ترافیکی در سطح استان و ارسال به وزارت کشور بود.

حسینی با تاکید براینکه علیرغم اینکه شاهد افزایش قیمت قیر بودیم، اظهار داشت: طی دو سال ۲۰۰ هزار تن آسفالت فرش شد و مناطق ۲و۳و۴ در اولویت قرار گرفتند و عدالت توزیعی در خدمات عمرانی به چشم آمد.

شهردار همدان با بیان اینکه بازارچه الماس غرب را در حوزه ترافیکی داشتیم که در قالب ۳۸ باب مغازه انجام شد، افزود: در بحث هوشمندسازی افزایش دوربین هارا در سطح شهر و همچنین محدوده زوج و فرد را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۳هزار متر در ۳۳ محور جدول گذاری داشتیم، بیان کرد: همچنین در بحث فضای سبز ۱۰ هکتار به فضای سبز شهری اضافه کردیم.

حسینی ادامه داد: در حوزه پروژه های زمین های ورزشی دو چمن مصنوعی و ۱۰ پروژه را انجام دادیم.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه در بحث گردشگری ثبت جهانی هگمتانه را داشتیم، عنوان کرد: امروز شاهدتیم که شهرداری در بحث بازآفرینی پیش قدم شد.

وی گفت: در بحث حمل و نقل، ایجاد خطوط بی آر تی یک خط آزمایشی را داشتیم که از میدان بیمه به شهرک فرهنگیان است و بازخورد مطلوبی از شهروندان داشتیم.

حسینی با اشاره به اینکه ۹۰۰متر مربع در ۱۲ نقطه پاکسازی رودخانه را داشتیم، اظهار داشت: برای ایجاد زیرساخت های گردشگری ساخت سرویس های بهداشتی در رینگ اول و دوم را شاهد هستیم.

شهردار همدان با بیان اینکه تاکید دولت ساخت مسکن است، گفت: در این حوزه، شهرداری همدان بر اساس رسالت خود ۱۱۸ هکتار را به شهر الحاق کرد تا شاهد تولید مسکن در همدان باشیم.

وی ادامه داد: ۲۶معبر را تملک و بازگشایی داشتیم و در بحث الکترونیکی کردن مدیریت شهری یکی از اصلی ترین کارهایی است که انجام شد و از جمله پروژه های شاخص، اولین مرکز داده سیار با مبلغ ۲۱ میلیارد تومان است.

حسینی با اشاره به سرمایه گذاری فیبرنوری عنوان کرد: یک قرارداد ۸۸ کیلومتری در این راستا بستیم که ۷۰درصد کار انجام شده است.

 

شهردار همدان تصریح کرد: شاهد کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی بودیم و ۴۰ درصد پروانه های صادره در سال ۱۴۰۲ کمتر از ۴۵ روز بوده است و ۳۰درصد از پروانه های صادره کمتر از ۹۰روز بوده است.

حسینی در ادامه با اشاره به بحث بودجه ۱۴۰۳، اظهار داشت: ۴هزار۳۰۰میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است‌.

شهردار همدان با بیان اینکه هزینه های عمومی ۲۸۰۰میلیارد تومان است، افزود: فروش املاک و خلع زمین ۱۲۸۰میلیارد تومان را داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درآمدهای عمومی ۲هزار۶۰۰میلیارد تومان است.

کد خبر: 89169

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0