17 مهر 1402 - 1:30 ب.ظ

افزایش ۱۲ درصدی ترافیک پستی در حوزه تجارت الکترونیک

در روز جهانی پست، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست از تدوین سند تحول دیجیتال شرکت ملی پست خبر داد. وی اعلام کرد: ترافیک پستی در حوزه تجارت الکترونیک افزایش ۱۲ درصدی را تجربه کرده است.

به گزراش یاقوت نیوز؛ «محمود لیائی» معاون وزیر ارتباطات در نشست خبری که به مناسبت این روز برگزار شد از تدوین سند تحول دیجیتال شرکت ملی پست خبر داد. لازمه دستیابی به هدف تحول در شرکت ملی پست، آموزش مدیران ارشد شبکه پستی کشور در یک سال گذشته بوده است.

لیائی هوشمندسازی را به‌عنوان دیگر مأموریت اصلی این شرکت نام برد و احصای ۳۰۰ فرصت هوشمندسازی در خدمات پستی، گفت: با کمک بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان به بسیاری از این فرصت‌ها دست پیدا کنیم. مدیرعامل شرکت ملی پست در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه‌های نوین در هفته پست از نوسازی ناوگان عملیاتی پستی و رونمایی از یک‌صد دستگاه ون، کامیون و کامیونت به‌منظور افزایش استقلال و کاهش وابستگی به بخش خصوصی و همچنین پیشبرد بحث لجستیک سازمان‌یافته به‌منظور ایجاد نظم اجتماعی خبر داد.

راه‌اندازی صندوق‌های هوشمند (لاکر) در نقاط مختلف تهران به‌منظور رفاه حال مشتریان، راه‌اندازی سامانه تمبرهای پستی به‌منظور تقویت این حوزه و تسهیل در فرایند چاپ و انتشار، ارائه خدمات الکترونیکی پستی بر روی پلتفرم «آپ» پر بازدیدکننده‌ترین اپلیکیشن مالی، راه‌اندازی سرویس همیار پست در بعضی استان‌ها باهدف ساماندهی پیک‌های شهری، راه‌اندازی سامانه جامع تجارت الکترونیک برای ارائه خدمات ارزش‌افزوده به فروشگاه‌ها و مدیریت بهینه جریان اطلاعات و جریان مالی، راه‌اندازی سرویس اثبات تحویل و خدمات جانبی اعلام زمان تحویل مرسوله به گیرنده باهدف بهبود تجربه مشتریان و افزایش رضایتمندی و وفاداری مشتریان از دیگر پروژه‌هایی بود که مدیرعامل شرکت ملی پست از افتتاح آن‌ها در هفته پست ۱۴۰۲ خبر داد.

احراز هویت بدون نیاز به مستند فیزیکی از آن دست خدمات نوینی است که از سوی شرکت ملی پست ارائه شده است. آن دسته از شرکت‌ها و سازمان‌هایی که درستی نشانی اقامت مشتریان یا مخاطبانشان برایشان اهمیت زیادی دارد، از مخاطبین خود تأییدیه احراز نشانی اقامت را مطالبه می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: احراز مکان مشتری، از طریق مراجعه موزع در بازه زمانی ۴۸ ساعت کاری به آدرس متقاضی و با رویت شخص و تطابق مدارک هویتی وی و نهایتاً ثبت کد شناسه (رمز) پیامک شده برای مشتری در اپلیکیشن همراه نامه‌رسان به‌صورت برخط تأیید یا رد می‌شود.

افزایش ۱۲ درصدی ترافیک پستی در حوزه تجارت الکترونیک

لیائی با اعلام این خبر که وضعیت ترافیک بسته‌های پستی در حوزه خرید و فروش در پلتفرم‌های بومی افزایش ۱۲درصدی داشته است، تاکید کرد: شرکت ملی پست به‌عنوان متولی نشانی و کد پستی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های شهر هوشمند و نیز بزرگ‌ترین شبکه لجستیکی فروشگاه‌های اینترنتی کشور است. ۶۰ درصد فروشگاه‌های کشور مرسولات خود را از آن طریق ارسال می‌کنند. اگر اقتصاد دیجیتال را بخواهیم به بخش‌های مختلف تقسیم‌بندی کنیم، شاید بزرگ‌ترین سهم را از نظر اقتصادی بخش تجارت الکترونیک کشور دارد که توسعه تجارت الکترونیک کاملاً وابسته به توسعه خدمات پستی است.

وی درباره سفر پنج روزه خود به ریاض عربستان گفت: در این سفر در کنگره فوق‌العاده اتحادیه جهانی پست شرکت کردیم. همچنین مراودات و گسترش ارتباط با سایر کشورها پیرامون افزایش تبادلات پستی از جمله عربستان، کره جنوبی، سوریه، لیبی، فلسطین، مصر، اندونزی و استرالیا و همچنین نشست‌های تبادل تجربه برگزار شد. نشست‌های زیادی نیز با مسئولان اتحادیه جهانی پست داشتیم و قرار شد در دومین نمایشگاه صنعت پست ایران از حضور آنان و مسئولان پست سایر کشورها بهره‌مند شویم.

کد خبر: 82356

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0