اصفهان میزبان نخستین رویداد ” جایزه ملی فناوری نِکست” است

اصفهان آذر امسال میزبان نخستین رویداد "جایزه ملی فناوری نِکست" است که به رُتبه نخست آن ۵۰ میلیارد ریال جایزه و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطا خواهد شد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ نخستین رویداد جایزه ملی فناوری نکست(Next) آذر امسال توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست‌ جمهوری برگزار می‌شود.

این رویداد با شعار “ایران پیشرفته با فناوری‌های نوظهور”با هدف حمایت از توسعه سبد محصولات شرکت‌های فناور کشور، تشویق ورود صنایع و شرکت‌های بزرگ و صاحب فناوری به توسعه در جهت فناوری‌های نوظهور، افزایش شتاب رشد شرکت‌های فناور و هم‌افزایی، هم‌آفرینی و رقابت فن‌آفرینان برگزار خواهد شد.

شناسایی و حمایت از ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور، ایجاد انگیزه بیشتر و گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه و تمرکز بر فناوری‌های جدید از دیگر اهداف این رویداد است.

جایزه ملی فناوری‌های آینده(نکست) دارای سه محور اصلی “هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت نسل چهار”،”اتصال‌پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک” و “زیست فناوری و زیست مهندسی” است و بر چهار بخش نوآوری، کارآفرینی، سرآمدی و توسعه تاکید دارد.

مخاطبان این رویداد، شرکت‌های دانش بنیان و فناوری هستند که دارای طرحی مبتنی بر فناوری های نوظهور باشند و مهلت دریافت طرح‌ها تا ۳۱ شهریور امسال است.

شرکت‌هایی با دست‌کم سه محصول دارای سطح آمادگی فناوری حداقل”TRL-۷”، فروش رسمی حداقل ۵۰ میلیارد ریال در سال منتهی به فراخوان رویداد یا دارای ساختار سازمانی مُدون و حداقل پنج نیرو در بخش تحقیق و توسعه، می‌توانند در این رویداد ثبت نام کنند.

طرح‌های شرکت‌کننده در این رویداد نیز باید ویژگی‌هایی نظیر سطح آمادگی فناوری حداقل “TRL-۴ “، ایده‌های با عمق فناوری بالا، استفاده از فناوری‌های نوظهور و نوآورانه و همچنین وجود بازار برای محصول نهایی شرکت را داشته باشند.

بنا بر اعلام شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سه طرح منتخب رویداد مذکور در هر محور از رتبه اول تا سوم به ترتیب”۵۰ میلیارد ریال جایزه و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات” ، “۳۰ میلیارد ریال جایزه و ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات” و “۲۰ میلیارد ریال جایزه و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات ” دریافت می‌کنند.

برای سایر طرح‌های مُنتخب(تا ۱۰ طرح در هر محور) حمایت‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران و صنایع پیشران در طرح‌ها و ایده‌ها و استفاده از مزیت‌های قانون جهش تولید دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام طرح مورد نظر خود می توانند به پایگاه اینترنتی next.istt.ir مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، اصفهان بعنوان استان پیشتاز در عرصه علم و فناوری با داشتن سهم بیش از ۹ درصدی از کل شرکت‌های دانش بنیان کشور، رُتبه دوم را از این لحاظ در بین استان‌ها دارد و سهم اقتصاد دانش بنیان در این خطه حدود ۲.۵ درصد و بیشتر از میانگین کشوری است.

همچنین این استان نخستین و تنها شهرک علمی و تحقیقاتی کشور را در خود دارد که ایده ایجاد پارک‌های علم و فناوری از آن از سال ۱۳۸۰ شکل گرفت و امروزه این شهرک در سایه حمایت دولت و تلاش فناوران و بخش خصوصی، یکی از بزرگترین مجموعه‌های دانش بنیان ایران با حدود ۷۰۰ واحد و شرکت فناور و دانش بنیان به‌شمار می‌آید.

کد خبر: 79548

برچسب ها: , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0