1 شهریور 1402 - 12:40 ق.ظ

در روز پزشک؛

ادای احترام به بوعلی سینا

جمعی از مسئولان و مدیران استان در روز پزشک و همدان به مقام شامخ ابن سینا ادای احترام کردند.

به گزارش یاقوت نیوز؛ فرهان پور همدان،

یکم شهریورماه سالروز تولد حکیم هزاره‌ها ابوعلی سیناست.

بوعلی سینا این فیلسوف، دانشمند، حکیم و طبیب‌ بزرگ پارسی زبان با پشتکار فراوان خدمات ارزشمندی به بشریت نموده و ایران و ایرانی رادر جهان سربلند و عزتمند کرد. به همین مناسبت این روز در تقویم رسمی کشور روز پزشک و همدان نامگذاری شده است.

امروز مراسم نکوداشت و بزرگداشت حکیم بوعلی سینا در آرامگاه این دانشمند فاخر با حضور مسئولان کشوری و استانی، پیشکسوتان جامعه پزشکی، مدیران دانشگاه علوم پزشکی و میراث فرهنگی و دیگر میهمانان در فضایی شاد و صمیمی برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم که به صورت پخش زنده از شبکه های سلامت، شبکه استانی همدان و شبکه استانی خراسان جنوبی برگزار شد محمد مهدی مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن تبریک روز پزشک و همدان گفت: پزشکی حرفه ای است که نباید آن را شغل قلمداد کرد چراکه یک‌پزشک باید از نظر روحی و جسمی خود را آماده کند تا در خدمت مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی ایران پزشکی در دوران دفاع مقدس و کرونا در کشور ما با تحولات ارزنده ای مواجه شد افزود: امروز جامعه پزشکی ما در حوزه پیشگیری، بهداشت و مراقبت از سلامت مردم به خوبی ایفای نقش می کند.

مجذوبی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۵۰۰ پزشک متخصص و عمومی در استان در ۱۵ بیمارستان دولتی و ۱۵۰ مرکز بهداشتی درمانی به بیماران خدمات ارائه می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ در بخش دولتی بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ویزیت شده اند و ۱۳۰ هزار عمل جراحی در بخش دولتی داشته ایم.

مجذوبی با اشاره به اینکه در بخش درمان ۱۱ دانشکده داریم خاطرنشان کرد: در حوزه تحقیقات و فناوری پس از ۹ ماه تلاش و پیگیری مجوز پارک علم و فناوری در حوزه سلامت فعال شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان تاکنون فاقد مرکز تخصصی کودکان بوده است اظهار کرد: با افتتاح بیمارستان اکباتان بزرگترین مرکز تخصصی کودکان در استان راه اندازی می شود.

مجذوبی اضافه کرد: در روزهای آینده برای نخستین بار بخش رادیوتراپی و پرتو درمانی در بخش دولتی فعال می شود.

در ادامه این مراسم از پزشکان پیشکسوت استان همدان با لوح یاد بود تقدیر به عمل آمد. قاسمی فرزاد استاندار همدان نیز ضمن گرامیداشت روز پزشک و روز همدان گفت: همدان یکی از شهرهای بی نظیر در جهان با بیش از ۳ هزار سال قدمت تاریخی است.

وی با اشاره به اینکه همدان از کهن شهرهای جهان است که مایه افتخار بشریت است ادامه داد: با پیگیری ها بحث جهانی شدن هگمتانه در دستور کار است و طی چند روز آینده کارشناس یونسکو برای گزارشات ثبت جهانی هگمتانه وارد همدان می شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه حرفه پزشکی مرهون بوعلی سیناست عنوان کرد: ابن سینا با نوشتن کتاب قانون همه تجربیات و یافته های خود را در این کتاب به عنوان یک میراث گرانبها قرار داده است.

وی در پایان افزود: ما قدردان پزشکانی هستیم که با حرفه پزشکی امنیت روانی و جسمی بیماران را تامین می کنند.

در پایان نیز مراسم تحلیف فارغ التحصیلان پزشکی دانشگاه بوعلی سینای همدان با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

کد خبر: 79828

نویسنده: : منیژه فرهان پور

برچسب ها: , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0