9 آبان 1402 - 7:00 ب.ظ

ابراز تمایل عراق برای پیوستن به بریکس و روند دلارزدایی

عراق برای پیوستن به ائتلاف بریکس و مشارکت در روند جهانی دلارزدایی ابراز علاقه کرد.

به گزارش یاقوت نیوز؛ ‌از وبگاه Watcher. Guru، این کشور قصد دارد اقتصاد خود را با کمک سایر کشورهای در حال توسعه از راه تجارت به ارزهای محلی ارتقا دهد.

دینار عراق یکی از ارزهایی است که به شدت ضربه خورده است؛ زیرا دلار آمریکا در سه‌ماهه سوم سال جاری افزایش چشمگیری را تجربه کرد. این امر برای عراق مشکلات زیادی ایجاد می‌کند؛ زیرا این کشور قادر نیست اقتصاد خود را از تأثیر دلار آمریکا مصون بدارد.

عراق از چندین ابزار برای مهار رشد دلار آمریکا استفاده کرده است که ممنوعیت معامله با آن در بازار سیاه ارز، از آن جمله است. این کشور همچنین همه برداشت‌های نقدی به دلار آمریکا را از اول ژانویه ۲۰۲۴ میلادی (۱۱ دی ۱۴۰۲) به بعد ممنوع اعلام کرده است.

زینب الموسوی، نماینده مجلس عراق، اظهار کرد: پذیرش عراق از سوی بریکس به عنوان عضو، احتمالاً بسیار سودمند خواهد بود. وی توضیح داد که احتمالاً عضویت عراق در بریکس، برای این گروه، منافع اقتصادی به همراه خواهد داشت و آن را تقویت خواهد کرد.

الموسوی بیان کرد: عراق از نظر منابع طبیعی و معدنی غنی است و این موضوع از نظر مالی برای بریکس مفید خواهد بود.

نماینده مجلس عراق گفت: کشورهای عضو بریکس دارای منابع نفتی، فلزات، مواد معدنی کمیاب و غلات هستند. عراق نیز از نظر منابع طبیعی و مواد معدنی از جمله نفت کمبودی ندارد.

وی اذعان کرد: عراق قابلیت سرمایه‌گذاری ندارد؛ اما می‌تواند از منابع طبیعی خود برای ایجاد ثروت استفاده کند.

این نماینده مجلس به صراحت اعلام کرد که عراق می‌خواهد از چنگال دلار آمریکا فاصله بگیرد. وی گفت: می‌خواهیم از محدودیت‌های مالی و تجاری واشینگتن رها شویم.

کد خبر: 83521

برچسب ها: , , , , ,

ارسال دیدگاه

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

  • مجموع دیدگاهها: 0
  • در انتظار بررسی: 0
  • انتشار یافته: 0